اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته هلال‌احمر صورت گرفت

مانور امداد و نجات کوهستان در بشرویه

به مناسبت هفته هلال‌احمر و صلیب سرخ، مانور امداد و نجات در کوهستان در ارتفاعات روستای نیگو از توابع شهرستان بشرویه برگزار شد.

مانور امداد و نجات کوهستان در بشرویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، رئیس جمعیت هلال‌احمر بشرویه پیش از ظهر امروز در مراسم مانور امداد و نجات در کوهستان در این شهرستان اظهار داشت: امدادگران هلال‌احمر همیشه در تمام صحنه‌ها حضور دارند و با حضور به ‌موقع و امدادرسانی گسترده و سریع نقش مهمی در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی ایفا می‌کنند.

علیرضا عارفیان ادامه داد: برپایی ایستگاه سلامت و کنترل فشار خون و قند از کارکنان ادارات و نهادهای شهرستان، رژه موتوری خودروهای امدادی، اعزام کاروان‌های سلامت به روستاهای محروم، برگزاری اردوی توان‌افزایی و مانور فرضی امداد و نجات در کوهستان از شاخص‌ترین برنامه‌های اجرایی در هفته هلال‌احمر در این شهرستان است.

وی با اشاره به برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان در ارتفاعات روستای نیگو از توابع شهرستان بشرویه افزود: هدف از برگزاری این مانور ارتقای سطح توان امدادی و عملیاتی تیم‌های امداد و نجات در ارتفاع، هماهنگی و انسجام تیم‌های امدادی با یکدیگر و تمرین و تقویت کار گروهی است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بشرویه تصریح کرد: با اجرای این مانور، توانمندی تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر و امدادگران را از لحاظ آمادگی ارزیابی کرده و توانمندی‌ آنها را می‌سنجیم.

عارفیان بیان داشت: برگزاری این مانورها علاوه بر تمرین تخصصی در بعد آموزش و امداد و نجات گروه‌های ما را آماده و مهیای مقابله با هرگونه حوادث می‌کند.

وی یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر بشرویه یک هزار و 100 نفر امدادگر دارد که دوره‌های تخصصی نجات در ارتفاع و فضای معلق، نجات در جاده، نجات در آوار، اسکان اضطراری، دوره‌های تخصصی پیش بیمارستانی، دوره‌های آموزشی کوهنوردی، برنامه‌های مربوط به امداد و نجات در کوهستان برای آنها برگزار شده و به اکثر قله‌های مرتفع کشور صعود کرده‌اند.

لازم به ذکر است که مانور فرضی امداد و نجات در کوهستان پس از اعلام حادثه، نیروهای امدادی هلال‌احمر بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و عملیات رهاسازی و حمل مصدوم را انجام دادند.

انتهای پیام/69006/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول