اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی با حضور مسئولان صورت گرفت

تجلیل از خادمان سفرهای دریایی نوروز 92 بنادر هرمزگان

عوامل اجرایی و دست‌اندرکار سفرهای نورزوی سال 92 بنادر هرمزگان با حضور مسئولان تجلیل شدند.

تجلیل از خادمان سفرهای دریایی نوروز 92 بنادر هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: سال گذشته بیش از 12 میلیون سفر دریایی در استان هرمزگان صورت گرفته که با توجه به جمعیت کشور به ازای هر هفت نفر یک سفر دریایی انجام شده است.

سید علی استیری افزود: سواحل زیبا، جزایر دیدنی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان هرمزگان هر ساله میلیون‌ها گردشگر داخلی را به خود جذب می‌کند. 

وی ادامه داد: در نوروز امسال با افزایش 20 درصدی ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافری آمارهای سفرهای دریایی به رقم بی‌سابقه چهار میلیون و 400 هزار نفر رسید.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده توسط این اداره کل در سال‌جاری با وجود افزایش بی سابقه سفرها خوشبختانه سفرهای ایمن و بدون حادثه انجام شد و هموطنان در کمال آرامش به سیاحت پرداختند.

استیری بیان داشت: طرح ویژه نوروز از 24 اسفند ماه 91 تا 16 فروردین 92 به شکل جدی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی کشور قرار گرفت که در این مدت بیش از شش میلیون و 280 هزار مسافر  و 550 هزار خودرو از بنادر مسافری سراسر کشور جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد جابه‌جایی مسافر و 100 درصد جابجایی خودرو از بنادر هرمزگان صورت گرفته است، افزود: تردد روزانه 350 هزار نفر در پیک روزانه از بنادر هرمزگان از دستاوردهای سفرهای نوروزی سال‌جاری بود.

استیری ادامه داد: طرح نوروزی امسال در چهار بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی شناورها و ایمنی بنادر و مدیریت شرایط اضطرار انجام شد که خوشبختانه این سفرها هیچ سانحه ای در پی نداشت.

وی همچنین از افزایش 27 درصدی جابه‌جای مسافر و 24 درصدی سفرهای دریایی در طی این مدت خبر داد.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول