اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

آموزش‌های امداد و نجات به‌روزرسانی شود

استاندار کرمان گفت: آموزش‌های امداد و نجات باید به‌روزرسانی شود و مردم این آموزش‌ها را فرا گیرند.

آموزش‌های امداد و نجات به‌روزرسانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در دیدار مسئولان هلال احمر استان کرمان به مناسبت هفته هلال احمر اظهار داشت: زیباترین لحظه برای انسان لحظه‌ای است که بتواند جان انسان دیگری را نجات دهد و این لحظه را نمی‌توان بیان کرد.

وی افزود: نجات جان افراد رسالت امدادگران است و این کار از ویژگی‌های بارز امدادگران به شمار می‌رود.

استاندار کرمان ابراز داشت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان جزو نخستین جمعیت امدادگرانی بودند که به منطقه زلزله‌زده سراوان در سیستان و بلوچستان اعزام شدند و برای امدادرسانی تیم‌هایی از استان کرمان به مناطق زلزله‌زده بوشهر، آذربایجان و هرمزگان اعزام شده است.

نجار با اشاره به ترویج آموزش‌های امداد و نجات بیان داشت: این آموزش‌ها باید به‌روزرسانی شود، زیرا در هر کار آموزش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: با توجه به اینکه در زمان بروز حادثه اندکی طول می‌کشد تا نیروهای امدادی به محل برسند، لذا مردم بهترین امدادگر در لحظه بروز حوادث هستند که باید آموزش‌های لازم امدادی را فرا گیرند.

مقام عالی دولت در استان کرمان عنوان کرد: با توجه به نقش و اهمیت آموزش‌های امداد و نجات در زمان بروز حادثه این آموزش‌ها باید به عموم مردم ارایه شود تا هر فرد جامعه یک امدادگر باشد.

نجار با اشاره به اینکه باید آمادگی دستگاه‌های اجرایی در برابر حوادث مورد تاکید قرار گیرد، بیان کرد: توسعه مانورهای امداد و نجات در سطح دستگاه‌های اجرایی یکی از بهترین روش‌های این آمادگی است.

وی با اشاره به اهمیت ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله تصریح کرد: احداث ساختمان‌های مقاوم موجب کاهش تلفات انسانی می‌شود که باید با حساسیت ویژه دنبال شود.

نجار با بیان اینکه زلزله دی سال 82 بم تجربه‌ای برای ستاد بحران کشور بود، گفت: باید نقاط قوت و ضعف این زلزله و سایر حوادث ضبط و مکتوب شود و به عنوان تجربه برای سایر حوادث مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/80018/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول