اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل خبر داد

استقرار یک دستگاه بالگرد تا آخر امسال / رتبه دوم کشوری اردبیل در عملیات امداد و نجات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از استقرار یک دستگاه بالگرد به صورت دایمی در استان تا آخر امسال خبر داد.

استقرار یک دستگاه بالگرد تا آخر امسال / رتبه دوم کشوری اردبیل در عملیات امداد و نجات

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته جمعیت هلال احمر در اردبیل اظهار داشت:‌ اتمام پروژه‌های نیمه تمام ما با اولویت بخش امداد و نجات است که در این راستا «ساختمان آنست» در هفته کاهش بلایای طبیعی به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: این ساختمان که در 600 متر‌مربع احداث شده محل آماده‌سازی و نگهداری سگ‌های تجسس است که دو مربی مجرب نیز به کار گرفته شده است تا در این مجموعه فعالیت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل یادآور شد: در این ساختمان سه قلاده سگ آموزش دیده نگهداری می‌شوند تا در صورت وقوع حوادث تاسف‌بار زلزله و آوار این سگ‌ها نسبت به جست‌وجو و پیدا کردن افراد زنده مانده در زیر‌آوار اقدام امدادی را انجام دهند.

راه‌اندازی سامانه ندای امداد سرعت عمل ما را بالا برده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غیبی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی سامانه ندای امداد با شماره تلفن 147 اشاره کرد و گفت:‌ با راه‌اندازی این سامانه سرعت عمل ما در امدادرسانی ارتقا یافته است.

این مسئول با بیان اینکه در این سامانه همکاران ما 24 ساعته و به حالت کشیک در خدمت هموطنان هستند، عنوان کرد: در کنار راه‌اندازی این سامانه شاهد تجهیز هلال احمر استان به اتاق نظارت تصویری هستیم که از طریق 34 دوربین نظارتی جاده‌ای تصاویر دریافت شده و ما 24 ساعته جاده‌ها را رصد می‌کنیم تا در صورت وقوع حادثه‌ای به سرعت نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان داشت: ما در سال گذشته رتبه دوم کشور را در عملیات امداد و نجات کسب کردیم و جزو استان‌های برتر در برگزاری اردوی کشوری منادیان صلح و صعود 500 نفر از امدادگران سراسر کشور به ارتفاعات استان اردبیل بودیم.

غیبی از راه‌اندازی مرکز کنترل و هماهنگی، پاسخگویی فوری و مرکز پیام ارتباطات رادیویی در اردبیل خبر داد و افزود: اتاق ویدئو کنفرانس را در ارتباط سریع با سالن مدیریت بحران کشور راه‌اندازی کردیم تا در صورت نیاز و وقوع حوادث و سوانح مختلف بتوانیم با هماهنگی و مدیریت متمرکز وارد میدان شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد:‌ نیروهای ما در سال گذشته در سایه همین هماهنگی‌ها توانستند در مدت زمان 26 ساعت عملیات نجات در ازناو خلخال و نجات یک زن باردار در گرمی را انجام دهند.

انتهای پیام/62007/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول