اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی هشدار داد

اغفال دختر جوان به وسیله قول و قرارهای اینترنتی

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی گفت: عامل اغفال دختری توسط آشنایی‌های اینترنتی و قول و قرارهای مجازی دستگیر شد.

اغفال دختر جوان به وسیله قول و قرارهای اینترنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحسن عرفانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانمی برای تنظیم شکایت و گزارش سرقت لپ‌تاپ خود به پلیس فتای خراسان‌رضوی مراجعه کرد که بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اظهارات اولیه شاکی اعلام کرد در پی آشنایی با آقایی در فضای مجازی او که به من وعده ازدواج رویایی را داده بود برای آینده‌ام نیز تصمیماتی گرفته بود، که علاوه بر ازدواج با آموزش‌هایی که با رایانه به تو خواهم داد می‌توانی درآمد خوبی برای خود فراهم کنی لذا پس از مدتی قرار ملاقات در رستورانی باشکوه گذاشتیم.

عرفانی بیان کرد: شاکی در ادامه اظهارات خود گفت وی از من درخواست کرد برای شروع آموزش لپ‌تاپ را نیز با خود بیار در حال نهار خوردن بودیم که مشکلی برای ایشان پیش آمد و به بهانه‌ای به دستشویی مراجعه و از درب پشتی به همراه لپ‌تاپ درون ماشین متواری شد و من ضمن از دست دادن لپ‌تابم مجبور به تسویه حساب رستوران نیز شدم.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله با استعلام انجام گرفته از مبادی ذی‌ربط رد متهم را در فضای سایبری زده و با استفاده از شگردهای فنی و پلیسی و اطلاعاتی ضمن شناسایی متهم و مکان او در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر پلیس فتا دلالت داده شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه خود بود اما با مشاهده دلایل و شواهد فنی پلیس لب به اعتراف گشود و بیان داشت با ثبت‌نام در شبکه‌های اجتماعی و اغفال دختران از این طریق به سرقت لپ‌تاپ‌هایشان اقدام کرده است.

عرفانی عنوان کرد: پرونده همراه متهم برای کسب تکلیف به مقامات قضایی ارسال شده است.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی به شهروندان هشدار داد: یکی از خصوصیت‌های فضای مجازی هویت پنهان افراد است که کاربران باید با هوشیاری عمل کنند و فریب افراد شیاد و سودجو که با زدن نقاب به چهره قصد اخاذی دارند را نخورند.

انتهای پیام/70018/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول