اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه اعلام کرد

راه‌اندازی آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه به منظور استعدادیابی جوانان

مدیر آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه گفت: آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه به منظور استعدادیابی جوانان آذربایجان غربی در زمینه فوتبال راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی آکادمی باشگاه پرسپولیس ارومیه به منظور استعدادیابی جوانان

یحیی بهاری سلطان احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اولین گام بعد از افتتاح آکادمی باشگاه پرسپولیس در ارومیه این است که دوره سه روزه استعدادیابی در سطح استان آذربایجان غربی ‌برگزار شود و افراد در زمان‌های مشخص حضور یابند و توسط مربیان پرسپولیس یعنی مربیان تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید دوره تستی از این افراد صورت ‌گیرد تا افرادی که زبده هستند و استعداد دارند از طریق این مربیان شناسایی شده و به باشگاه پرسپولیس معرفی شوند.

وی با بیان اینکه محمدرضا رویانیان، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس توجه ویژه‌ای به فوتبال پایه دارد و نخستین آکادمی باشگاه مرکزی را در تهران در ورزشگاه امام رضا مختص تیم‌های پایه و آکادمی باشگاه پرسپولیس تهران افتتاح کردند، افزود: مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت این آکادمی‌ها را در سایر استان‌ها هم افتتاح کنند که نخستین آکادمی این باشگاه در استان‌‌ها هفته گذشته روز پنجشنبه در ارومیه افتتاح شد.

بهاری با بیان اینکه زمینه فعالیت این آکادمی در رابطه با فوتبال پایه مدارس است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اولیه و در مذاکراتی که محمد رضا رویانیان با ورزشگاه پیام مخابرات ارومیه انجام داده، قرار است این ورزشگاه واگذار و پایگاه اصلی باشگاه پرسپولیس در ارومیه شود که زمینه فعالیت این باشگاه بیشتر در رابطه با فوتبال پایه است و بعدها هم قرار است به دلیل امکاناتی که در مجموعه ورزشی وجود دارد تیم‌های پایه و حتی تیم بزرگسالان امسال در ارومیه اردو برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به فوتبال پایه به آن صورت توجهی صورت نگرفته ‌است، تصریح کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا سال 2013 را به عنوان فوتبال پایه در آسیا معرفی کرده ‌است که این موضوع اهمیت فوتبال پایه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی از موضوع فوتبال پایه غافل مانده‌ایم که این امر از عوامل عدم پیشرفت فوتبال استان آذربایجان غربی است، افزود: با توجهی که محمدرضا رویانیان به این منطقه دارد ان‌شاءالله بتوانیم حرکتی داشته باشیم در راستای شناسایی افراد مستعد و معرفی به باشگاه‌های مختلف در سطح کشور که این مسئله در دراز مدت می‌تواند برای فوتبال استان ما تأثیرگذار باشد.

بهاری با اشاره به اینکه فاصله فوتبال استان ما با سایر استان‌ها نزدیک به 100 سال است که حتی اگر در دسته یک، دو و سه هم تیم داشته باشیم این موضوع شفابخش وضع موجود استان ما نیست و با توجه به اینکه در سال‌های گذشته فوتبال استان آذربایجان غربی در دسته سه تیم داشت به طوری که 9 بازیکن این تیم غیر بومی بوده و از تهران آورده شده بودند.

وی افزود: فوتبال استان ما از لحاظ بازیکن در این حد نیست که با این شرایط فوتبال استان ما حتی در دسته سه که پایین‌ترین رده مسابقات فوتبال در کشور است سقوط کرد.

وی اضافه کرد: لازمه این کار توجه به فوتبال پایه است به طوری که مسئولان مربوطه دو تا چهار سال روی فوتبال پایه تمرکز کنند و تیم‌های پایه که در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند حمایت شوند و به مرور این حرکت می‌تواند بازیکنان را رده به رده از نونهالان به نوجوانان از نوجوانان به امید و از امید به بزرگسالان در برنامه چهار ساله سوق دهد تا بتوانیم تیم مناسبی در استان داشته باشیم.

بهاری اظهار داشت: 50 درصد اعتبارات این آکادمی توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و مابقی شامل کمک‌های محمدرضا رویانیان و باشگاه پرسپولیس به این آکادمی اعم از اعزام مربی و تشکیل اردو‌ها است.

وی با بیان اینکه مسئول هیئت فوتبال استان همکاری‌ لازم را با این آکادمی دارد، افزود: حضور سایر مسئولان در زمان افتتاح این آکادمی کم‌رنگ است و از نقاط ضعف این مراسم عدم حضور مسئولان استانی بود.

انتهای پیام/61001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول