اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ستاد عالی مساجد خبر داد

وجود 10 هزار کتابخانه در کانون مساجد کشور

معاون فرهنگی ستاد عالی مساجد تعداد کتابخانه‌های کانون مساجد کشور را 10 هزار باب عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری 500 کتابخانه دیگر به این تعداد ‌ضافه شود.

وجود 10 هزار کتابخانه در کانون مساجد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرتضی طاهریان امروز در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد به اهم برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری کشور اشاره کرد و گفت: اجرای اوقات فراغت از برنامه‌های مهم کانون مساجد بوده که به نام «آسمانی‌ها» در سطح کشور اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی ستاد عالی مساجد ادامه داد: ثبت‌نام از متقاضیان و جامعه هدف کانون‌ها برای شرکت در برنامه‌های اوقات فراغت از 31 اردیبهشت‌ماه شروع و به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت که برنامه‌های اوقات فراغت طی ابلاغی در دهه آخر شهریورماه افتتاحیه آن در سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی بزرگداشت مناسبت‌ها را بر اساس سلسله جشنواره‌ها و سوگواره و برنامه‌های بزرگداشت ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه دانست.

وجود 5 هزار کتابخانه مخزن‌دار در کشور/ 6 هزار کتابخانه باز در کشور وجود دارد

طاهریان ساماندهی کتابخانه‌ها را از دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد و گفت: برای اولین بار ساماندهی کتابخانه‌ها به شکل مستقل به ستاد عالی مساجد اعطا شد که کتابخانه‌ها همچون کانون‌ها مساجد صاحب مجوز می‌شوند و از مزایای این امر نهایت استفاده صورت گیرد.

این مسئول کشوری تعداد کتابخانه‌ها را بیش از 10 هزار باب عنوان کرد و گفت: از این تعداد 5هزار باب کتابخانه مخزن‌دار و 6 هزار باب دیگر به صورت باز هستند که پیش‌بینی کردیم تا پایان سال 92 قریب به 500 کتابخانه دیگر به این مجموعه اضافه شود.

طاهریان در ادامه هدف از راه‌اندازی و توجه بیش از پیش به کتابخانه‌ها را از برنامه‌های مهم در طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد دانست و گفت: به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی و نهادینه کردن این امر در سطح جامعه به صورت جدی در دستور کار ستاد عالی مساجد قرار گرفته است.

معاون فرهنگی ستاد عالی مساجد به جشنواره‌های این نهاد فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی و هنری رویکرد جشنواره‌ها عرضه تولیدات و محصولات اعضا در رشته‌های مختلفی از جمله شعر، نمایش‌نامه نویسی و ... بوده که آنها را تبدیل به محصولات قابل عرضه می‌کنیم و توانمندی‌های جامعه هدف نیز عرضه می‌شود.

مبارزه با شبیخون فرهنگی از اهداف کانون مساجد است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف و رسالت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: ستاد عالی مساجد به منظور مقابله با شبیخون فرهنگی تاسیس شده است و به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی راه‌اندازی شده تا با هرگونه معضل و مشکل فرهنگی که از سوی دشمنان نظام طراحی می شود مقابله کند.

طاهریان در ادامه با بیان اینکه فعال و پویا بودن مساجد باعث تضعیف دشمنان خواهد شد به مثالی اشاره کرد و گفت: علت پیروزی ایران اسلامی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس نقش و تاثیرپذیری مثبت مساجد بود که در اعزام و حضور به جبهه، ساماندهی رزمندگان و تامین نیازهای ضروری آنها بسیار موثر واقع شد.

این مسئول کشوری تصریح کرد: دنبال این هستیم تا کارکردهای مساجد را تقویت کنیم و باید گفت، ایجاد نشاط دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی از وظایف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند که توجه به این امر نیازمند توجه هرچه بیشتر مسئولان امر است.

وی راه‌ا‌ندازی کانون‌ها و تقویت آنها را در مسیر مبارزه با تهاجم فرهنگی موثر بیان کرد.

انتهای پیام/82011/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول