اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

برگزاری 424 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های همدان

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: در سال جاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بیش از 424 برنامه فرهنگی را طراحی کرده که در قالب 12 عنوان برنامه برگزار می‌شود.

برگزاری 424 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ارشاد استعدادی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان همدان با بیان اینکه در سال 91 با توجه به همه مشکلات جایگاه استان در بحث کتابخوانی در کشور ارتقاء یافت اظهار داشت: در سال 92 نیز برنامه‌های متنوعی در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان داریم که بیشتر نرم‌افزاری است. 

وی ادامه داد: در طراحی برنامه‌ها امور راهبردی مد نظر بوده و در راستای تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: در سال 92 بیش از 424 برنامه فرهنگی در قالب 12 عنوان را در سطح کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی اجرا می‌کنیم که همه این برنامه‌ها در راستای تحقق شعار سال طراحی شده است.

وی در ادامه به شاخص‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌ها در راستای ترویج کتاب خوانی اشاره کرد و یادآور شد: نهاد کتابخانه‌ها از ظرفیت کانون‌های ادبی برای ترویج کتابخوانی استفاده می‌کند چون کانون‌های ادبی یکی از شاخص‌های فرهنگی است. 

استعدادی اضافه کرد: یکی دیگر از شاخص‌های ترویج کتابخوانی نقد کتاب است که در این راستا هم نقد کتاب‌های مطرح که دارای ارزش هستند را انجام می‌دهیم و هم کتاب‌هایی که ارزش چندانی ندارند و برای مثال مانند رمان‌های زرد را نقد می‌کنیم.

وی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌ها سومین شاخصی را که مد نظر دارد برگزاری مسابقات فرهنگی از مهدهای کودک تا افراد بزرگسال است که از آذرماه سال گذشته تاکنون بیش از 40 هزار نفر در مسابقات مختلف فرهنگی شرکت کردند.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان در ادامه با بیان اینکه در راستای ترویج کتابخوانی و تحقق شعار سال جاری سیر مطالعاتی با موضوع حماسه را مد نظر داریم تصریح کرد: یک سایت اینترنتی هم راه‌اندازی شده که بیش از 2 هزار نفر عضو دارد که در این سایت تازه‌های کتاب و شرکت در مسابقات و دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از شاخص‌هایی که در نظر گرفته شده راه‌اندازی وبلاگی برای همه کتابخانه‌ها و استفاده از ظرفیت مراکز فرهنگی است که در حال حاضر 400 مرکز فرهنگی شناسایی شده و در سال جاری برنامه‌ریزی شده که این رقم به تعداد هزار و 500 مرکز فرهنگی افزایش یابد.

استعدادی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌ها قسمتی از فعالیت خود را به برنامه‌های مجازی اختصاص داده است، بیان داشت: افکارسنجی برای شناخت مشکلات مناطق مختلف و ارائه کتاب‌ها و راهکارهای علمی در راستای آن مشکلات، ایجاد دفترچه مدیریت مطالعه، برگزاری دوره ضمن خدمت و پژوهشگاه کتاب از دیگر اقدامات نهاد کتابخانه‌ها است.

وی در ادامه سه پیشنهاد را به اعضای جلسه ارائه کرد و ابراز داشت: تمام کتاب‌هایی که با موضوع حماسه سیاسی و اقتصادی است شناسایی شده که باید با همکاری رسانه‌ها در راستای معرفی آنها به مردم تلاش شود.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان با بیان اینکه در سال جاری بیش از 100 برنامه نقد کتاب خواهیم داشت اذعان کرد: پیشنهاد می‌کنیم که هفت مورد نقد کتاب در سطح کشوری و در بخش کتب اساتید و دانشجویی، یک مورد مخصوص کارکنان دوایر دولتی و سه مورد هم در سطح استانی، اجرا شود.

وی ابراز داشت: سومین پیشنهاد در راستای تقویت کتابخوانی برگزاری پنج مسابقه کتابخوانی در سطح استان است.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول