اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز اسناد کرمان عنوان کرد

193 جلد کتاب خطی و چاپ‌سنگی در کتابخانه اسناد کرمان

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب‌شرق در کرمان گفت: 193 جلد کتاب خطی و چاپ‌سنگی در کتابخانه تخصصی اسناد کرمان وجود دارد.

193 جلد کتاب خطی و چاپ‌سنگی در کتابخانه اسناد کرمان

محمود شفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: 200 پرونده اسناد اهدایی شامل 6 هزار و 567 برگ سند در سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب‌شرق در کرمان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: این اسناد اهدایی شامل مکاتبات اشخاص، اعلامیه‌های دوران انقلاب اسلامی، مدارک تحصیلی، عقدنامه، اسناد مربوط به وزارت معارف و اوقاف و غیره است.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب‌شرق در کرمان افزود: 23 جلد کتاب خطی، 170 جلد کتاب چاپ‌سنگی و 6 هزار جلد کتاب در زمینه‌های مختلف در کتابخانه تخصصی اسناد و کتابخانه ملی کرمان موجود است.

شفیعی عنوان کرد: تاکنون 2 هزار و 500 پژوهشگر از خدمات مرکز اسناد و کتابخانه ملی کرمان بهره برده‌اند و 9 عنوان کتاب و هشت طرح پژوهشی در مورد کرمان و کرمان‌شناسی تألیف و یا تصویب شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک میلیون و 370 هزار برگ سند در مرکز اسناد و کتابخانه ملی کرمان موجود است که از این تعداد یک میلیون 170 هزار برگ سند در پیش آرشیو و 2 هزار برگ سند هم فهرست‌نویسی شده و اطلاعات مربوط به آنها وارد سیستم شده و از طریق رایانه قابل جستجو و ارائه به محققان و پژوهشگران است.

این مسئول عنوان کرد: فضای مخزن و سالن مطالعه و مرجع آن کمتر از 200 متر مربع است، بنابراین استفاده از نام‌هایی مانند تالار پژوهش هیچ تغییری در واقعیت و ماهیت کتابخانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ندارد.

شفیعی گفت: پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به کتابخانه اسناد ملی از کتاب‌های مرجع و نشریات ادوار مختلف در زمینه موضوعات مورد نظرشان استفاده کنند.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول