اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

ساری به 32 کتابخانه نیاز دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: باید در ساری 32 کتابخانه داشته باشیم که در حال حاضر فقط شش کتابخانه داریم.

ساری به 32 کتابخانه نیاز دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، محمداسماعیل امامزاده در نخستین گردهمایی تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز ساری گفت: خواندن سرچشمه همه فضیلت‌ها است و هر حماسه‌ای که بخواهد در میان ملت‌ها شکل بگیرد در پرتو خواندن است.

وی با بیان اینکه آمارها حاکی از مطالعه 19 دقیقه‌ای هر ایرانی در روز است، گفت: این سطح سرانه مطالعه برای ملت مسلمان ما نسبت به سایر مردم دنیا به هیچ وجه مطلوب نیست.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران به وضعیت نامناسب فضای کتابخانه‌ای مازندران و به خصوصی‌ساری در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل سرانه پایین مطالعه، کمبود فضای کتابخانه‌ای است و این جمع باید برای رهایی از این مشکل چاره‌اندیشی کند.

وی افزود: ما باید در سطح شهر ساری 32 کتابخانه داشته باشیم که در حال حاضر فقط شش کتابخانه داریم و این در حالی است که در کشوری مانند انگلستان به ازای هر 250 نفر یک کتابخانه ثابت احداث می‌شود.

امامزاده با ارائه گزارشی از کتابخانه‌های روستایی گفت: در 30 روستا با جمعیت بالای یک هزار و 500 نفر باید کتابخانه ثابت احداث شود که در حال حاضر فقط در چهار روستا با اهدای زمین و کمک‌های مردمی 30 درصد کار پیش رفته و متوقف شده است و در شش روستای دیگر هم زمین اهدایی موجود است ولی به خاطر نبود بودجه کاری صورت نگرفته است.

وی به کتابخانه‌های سیار هم اشاره کرد و گفت: در روستاهایی که جمعیت آنها بین یک هزار و 100 تا یک هزار و 500 نفر است باید کتابخانه‌های سیار ایجاد کنیم.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول