اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت

تصویب بودجه 11 میلیارد ریالی برای کتابخانه‌های عمومی مشهد

ظهر امروز در جلسه شورای کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی با حضور فرماندار مشهد بودجه 11 میلیارد ریالی اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد تصویب شد.

تصویب بودجه 11 میلیارد ریالی برای کتابخانه‌های عمومی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان ظهر امروز در جلسه شورای کتابخانه‌های عمومی مشهد، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله زنجانی یکی از علمای برجسته مشهد، اظهار کرد: پیشرفت برنامه‌ها باید در هر فصل به صورت گزارش به جلسه شورای کتابخانه‌های عمومی مشهد ارائه شود تا اعضای شورا در جریان روند کار قرار گیرند تا اگر اقدامی در سال انجام نمی‌شود با گزارش به اعضا تدابیری اندیشید و راه‌کار مناسب ارائه داد.

وی ادامه داد: 11 میلیارد ریال برای بودجه سال 92 اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد تصویب شده که باید تفاهم‌نامه آن امضا شود تا به طور تدریجی این بودجه به اداره کتابخانه‌های خراسان‌رضوی اختصاص پیدا کند.

موحدیان عنوان کرد: پیشرفت اقدامات امسال بستگی به اختصاص اعتبار در زمان‌های مناسب دارد و اگر بودجه پایان سال پرداخت شود فعالیت‌ها دچار عقب ماندگی می‌شود.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: تورم در جامعه حدود 20 درصد است که بر طبق آن بودجه کتابخانه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند به ویژه که قیمت کاغذ در جامعه افزایش یافته و این سازمان ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد.

وی افزود: باید اخبار ویژه مطالعه و کتابخوانی در مشهد رصد شود و هر جلسه به اعضای شورا ارائه شود تا ضمن آگاهی از اوضاع جامعه نسبت به برخی از آنها اطلاعات کافی به دست آورد و از ظرفیت‌ها استفاده کرد.

موحدیان با اشاره به آماری که یکی از روزنامه‌های سطح شهر نسبت به میزان مطالعه بانوان خانه‌دار ارائه داده بود، اظهار کرد: در این گزارش آمده است که حدود 26 درصد از بانوان خانه‌دار اوقات فراغت خود را با مطالعه پر می‌کنند که آمار بسیار مطلوبی است و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و برای آنان برنامه‌های خوبی را ایجاد کنیم.

فرماندار مشهد اظهار کرد: بانوان خانه‌دار نقش تاثیرگذار بسیاری بر تربیت فرزندان دارند که از این رو باید سرمایه‌گذاری فرهنگی مناسبی برای آنان صورت گیرد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی؛ ادامه داد:‌ ملجا و منشا حماسه سیاسی حضور مردم در انتخابات است که شاخصه اصلی در این شعار نیز محسوب می‌شود و تمامی اقدامات سازمان‌ها در این مدت باقی‌مانده باید معطوف به این موضوع باشد.

موحدیان خاطرنشان کرد: بودجه فرهنگی سال گذشته برای کتابخانه‌های عمومی مشهد در وضعیت خوبی نبوده و ما هر سال برای این بودجه مشکلات بسیاری را داریم.

فرماندار مشهد بیان کرد: شهرداری مشهد مشارکت و همکاری خوبی برای فرهنگ‌سازی کتابخوانی و کتاب با کتابخانه‌های عمومی مشهد دارد و همیشه ملزومات تبلیغات را برای این سازمان فراهم کرده است.

وی یادآور شد: محوریت اقدامات کتابخانه‌های عمومی مشهد میزان مطالعه مفید افراد است و با توجه به موضوعات مختلف در هر سال تلاش می‌شود از آن طریق این میزان را افزایش داد.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول