اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی ارتباطات:

نخستین کتابخانه تخصصی حوزه رسانه در کردستان افتتاح شد

همزمان با روز جهانی ارتباطات و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین کتابخانه تخصصی حوزه رسانه کردستان در سرای روزنامه‌نگاران استان افتتاح شد.

نخستین کتابخانه تخصصی حوزه رسانه در کردستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز در جریان افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی حوزه رسانه استان در سنندج، اظهار کرد: ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های رسانه‌ای و حمایت از اصحاب رسانه استان همواره از اولویت‌های این اداره کل بوده و با بسیج همه امکانات و تجهیزات برای تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه طی چند سال اخیر شاهد انسجام هرچه بیشتر فعالیت‌های رسانه‌ای در استان بوده‌ایم و هم‌اکنون نیز با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سرای‌روزنامه‌نگاران و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، خدماتی و رفاهی این سرا در استان‌ها شاهد به وجود آمدن ظرفیتی مناسب برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به اصحاب رسانه هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: طی چهار ماه فعالیت دفتر سرای روزنامه‌نگاران استان شاهد  فعالیت‌ها و تلاش‌های ارزنده‌ای در خصوص خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به اصحاب رسانه و ارتقای شأن و منزلت فعالان این عرصه مهم در استان بوده‌ایم و در این مسیر نیز تفاهم‌نامه‌های متعددی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرایی و خدمت‌رسان در استان منعقد شده‌است.

میمنت‌آبادی با ابراز خرسندی از افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی حوزه رسانه در استان خاطر نشان کرد: با افتتاح این کتابخانه بدون شک شاهد رفع بخشی از دغدغه‌های اصحاب رسانه در خصوص عدم دسترسی به منابع تخصصی خواهیم بود و سعی می‌شود در ایام مختلف سال و با اختصاص اعتباراتی ویژه این کتابخانه و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در سرای روزنامه‌نگاران استان گسترش یابد.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: ششمین دفتر استانی سرای روزنامه‌نگاران ایران همزمان با نهم دی‌ماه سال 91 در استان کردستان فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون نیز اقداماتی در خصوص عضوگیری و ساماندهی اعضا، تشکیل کمیته‌های تخصصی، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است.

خبات ساعدی افزود: هم‌اکنون 106 نفر از فعالان رسانه‌ای استان در حوزه نشریات محلی، خبرگزاری‌ها، نشریات سراسری و رسانه‌های دیداری و شنیداری در استان کردستان به عضویت رسمی این سرا درآمده و پرونده‌های آنان برای صدور کارت رسمی اعضا به دبیرخانه کشوری سرا ارسال شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌های سرای روزنامه‌نگاران استان به عضو گیری محدود نشده و در طول این چهار ماه زمینه‌های لازم برای خدمت‌رسانی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی نیز در این سرا فراهم شده است.

وی افزود: امضای تفاهم‌نامه همکاری با پلیس فتای استان کردستان در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه فضای سایبر، رایزنی برای امضای تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حوزه هنری استان کردستان و اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از دیگر اقدامات این سرا بوده که طی هفته‌های آتی شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری دوجانبه با این دستگاه‌ها نیز خواهیم بود.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان کردستان در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات اولیه برای راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی حوزه رسانه استان از ابتدای سال جاری آغاز شد و خوشبختانه با مساعدت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد افتتاح این کتابخانه تخصصی همزمان با روز جهانی ارتباطات هستیم.

ساعدی اعلام کرد: در این کتابخانه بیش از 110 عنوان کتاب تخصصی در حوزه رسانه و شیوه‌های نگارش اخبار و اطلاع‌رسانی و بیش از 20 عنوان نرم‌افزار تخصصی برای استفاده فعالان رسانه‌ای استان در نظر گرفته شده است و طی روزهای آتی نیز از سوی دفتر مرکزی سرای روزنامه‌نگاران ایران منابع تخصصی و نرم‌افزارهای ویژه‌ای به این کتابخانه اهدا خواهد شد.

وی افزود: کتابخانه تخصصی حوزه رسانه استان در جوار دفتر سرای روزنامه‌نگاران در مجتمع فرهنگی هنری فجر دایر شده و در ایام مختلف هفته آماده خدمت‌رسانی به اصحاب رسانه استان، پژوهشگران و دانشجویان حوزه روزنامه‌نگاری و ارتباطات خواهد بود.

انتهای پیام/79006/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول