اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسماعیل احمدی سرپرست کتابخانه‌های عمومی کردستان شد

آئین تودیع و معارفه مدیرکل سابق و سرپرست جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کردستان برگزار شد و طی آن عطاالله رستگار جای خود را به اسماعیل احمدی داد.

اسماعیل احمدی سرپرست کتابخانه‌های عمومی کردستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این مراسم که ظهر امروز در محل اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی کردستان برگزار شد، مدیرکل سابق این نهاد طی سخنانی با اشاره به اینکه پست و مقام‌ها موقتی است، گفت: مهم انجام وظیفه به شکل صحیح و مطلوب است.

عطاالله رستگار در بیان اقدامات خود در زمان تصدی این سمت از رشد استخدامی‌های این نهاد به عنوان یکی از توفیقات خود یاد کرد و افزود: تلاش کردیم با به‌کارگیری نیروهای متخصص و تحصیلکرده غنای فرهنگی این نهاد را افزایش دهیم.

وی با اشاره به وجود 40 کتابخانه مشارکتی در استان کردستان تصریح کرد: در حال حاضر جزو استان‌های برتر در این زمینه هستیم.

مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به وجود 20 کتابخانه مشارکتی روستایی در سطح استان خاطرنشان کرد: در این مدت چند زمین مناسب به منظور احداث کتابخانه در اختیار این ادره ‌کل قرار گرفته است.

رستگار با بیان اینکه انجام وظیفه در هر سمت و مسئولیتی برای مجموعه مدیران نظام افتخار بزرگی است، اظهار کرد: به طور قطع مدیرکل آینده نیز در راستای خدمت به فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت خواهد کرد.

وی در پایان از آمادگی خود برای مشاوره و همفکری با مسئول آینده نهاد کتابخانه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: آرزوی همه ما رشد فکری و فرهنگی جامعه است.

سرپرست جدید اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز با گرامیداشت ایام سفر مقام معظم رهبری به استان گفت: تعبیر فرهنگی بودن استان اقدامی بی‌نظیر بود.

اسماعیل احمدی با اشاره به اینکه این سفر بسیاری از ابعاد و زوایای ناشناخته استان کردستان را برجسته کرد، افزود: یکی از این ظرفیت‌ها بخش فرهنگی و مسائل مرتبط با آن است.

وی با بیان اینکه بخشی از مأموریت فرهنگی بر عهده نهاد کتابخانه‌ها است، خاطرنشان کرد: باید با مبنا قرار دادن فرمایشات رهبری جایگاه استان کردستان را در این زمینه ارتقا دهیم.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی کردستان خاستگاه بسیاری از رخدادهای فرهنگی کشور را استان کردستان دانست و تأکید کرد: این استان از حیث طبیعت بکر و زیبا و همچنین وجود مردمانی بلندآوازه در ایران و جهان مطرح است.

وی یکی از شاخص‌های فرهنگی استان را قران «نگل» معرفی کرد و افزود: مردم سایر نقاط با این ویژگی استان کردستان را می‌شناسند.

احمدی تصریح کرد: در کنار این صفت بارز وجود ظرفیت‌های بالای انسانی در استان نیز یک سرمایه ارزشمند به حساب می‌آید که باید برای استفاده مطلوب و بهینه از آن برنامه‌ریزی جدی شود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی کردستان با قدردانی از زحمات مدیریت گذشته این نهاد از وی و رسانه‌ها درخواست کرد تا نظرات مشورتی خود را به منظور رونق هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی ارائه دهند.

در انتهای این مراسم با اهدای لوح تقدیر از مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی کردستان تقدیر و حکم سرپرستی احمدی به وی تحویل داده شد.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول