اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی:

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در کنار هم به اعتلای کشور کمک کنند

حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب تلاش دارند برای توسعه کشور گام بردارند و باید با تکیه بر نقاط مشترک در کنار هم به پیشرفت و اعتلای همه‌جانبه کشور کمک کنیم.

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در کنار هم به اعتلای کشور کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‏الاسلام حسن روحانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در بین دانشجویان دانشگاه زنجان، اظهار کرد: کاندیدای نهایی بین من و هاشمی یک نفر خواهد بود.

وی به کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: بنده قبل از کاندیدا شدن با هاشمی در مورد حضورش در انتخابات صحبت‏هایی داشتم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بنده و هاشمی هر دو در انتخابات حضور داریم، یادآور شد: قبل از حضورم در انتخابات هاشمی طبق صحبت‏هایی که داشتیم از عدم کاندیداتوری خود خبر داده بود.

وی ادامه داد: حضور هاشمی در انتخابات در آخرین روز ثبت‌نام از کاندیدهای ریاست جمهوری و در ساعت 15 قطعی شد و شاهد حضورش در ستاد ثبت‌نام انتخابات بودیم.

روحانی خود را یک اعتدالگرا نامید و تاکید کرد: بنده همواره فردی اعتدال‏گرا بوده‏ و هستم و این اعتدال همیشه خط‌مشی ثابت برایم بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با همه اصولگرایان میانه‏رو در کشور کار کرده‏ام، خاطر‌نشان کرد: در همه پست‏های مدیریتی خود با افراد مختلف از طیف‏های سیاسی میانه‏رو در جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب فعالیت کرد‌م.

* لزوم به‌کارگیری افراد متخصص از هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب

وی بر لزوم به‌کارگیری افراد متخصص از هر دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب در کشور تاکید کرد و یادآور شد: در هر دو طیف سیاسی کشور افراد متخصص و با صلاحیت برای کمک به امور اجرایی کشور وجود دارد.

روحانی با بیان اینکه با هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب رابطه قوی دارم، اظهار کرد: هر دو طیف سیاسی کشور تلاش دارند برای توسعه کشور گام بردارند و باید با تکیه بر نقاط مشترک در کنار هم به پیشرفت و اعتلای همه‌جانبه کشور کمک کنیم.

روحانی در پاسخ به سؤالی در مورد نقطه آغاز فتنه سال 88، خاطر‌نشان کرد: فتنه زمانی آغاز شد که در یک برنامه زنده تلویزیونی به افرادی تهمت ناروا زده شد.

وی با بیان اینکه صدا و سیما با دعوت از افراد مورد تهمت واقع شده می‏توانست از بسیاری از اتفاقات جلوگیری کند، افزود: ای کاش در آن مقطع زمانی صدا و سیما با دعوت از کاندیداها فرصت دفاع را به آنها می‏داد.

روحانی ادامه داد: اگر این افراد از مواضع خود دفاع می‏کردند و به مردم پاسخ می‏دادند فتنه رخ نمی‌داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به عملکرد دولت اصلاحات در مورد فناوری هسته‏ای خاطرنشان کرد: افتخار دولت قبلی این است که چرخه هسته‏ای کشور را کامل کرده است.

وی حضور خود در تیم مدیریتی دولت اصلاحات را یادآور شد و گفت: ساخت و فعالیت 3 هزار سانتریفیوژ در کشور در سال 84 اتفاق افتاد و این نشان از عملکرد تیم هسته‏ای کشور در قبل از سال 84 دارد.

روحانی تکمیل کردن این 3 هزار سانتریفیوژ را از اقدامات برجسته در کشور عنوان کرد و افزود: این موفقیت‏ها حاصل خون شهدای هسته‏ای، دانشجویان و دلسوزان کشور و نظام بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت هسته‏ای در کشور از سال 67 آغاز شده است، یادآور شد: موفقیت امروز فناوری هسته‏ای در کشور حاصل تلاش دولت‏های مختلف از اول انقلاب بوده است.

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نخستین سانتریفیوژ در سال 67 وارد کشور شده است، گفت: بنده به دلیل شرایط کاری همواره در موضوع هسته‏ای کشور حضور داشته‌ام.

روحانی به تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای کشور نیز اشاره کرد و افزود: به اینکه با تعلیق بازی کرده‏ایم تا کشور دچار تحریم نشود افتخار می‏کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: افتخار می‏کنم به همه کارهایی که در موضوع هسته‏ای برای دچار نشدن کشور به جنگ، بحران بین‌المللی و تحریم بوده، عمل کرده‌ایم.

وی با تاکید بر موفقیت حقوقی در موضوع هسته‏ای کشور در مجامع بین‏المللی، اظهار کرد: موضوع مهم در فعالیت مثبت تیم مذاکره‌کننده در زمان مدیریتی من موفقیت حقوقی در موضوع هسته‏ای بوده است.

روحانی با بیان اینکه در دوره مدیریتی خود آمریکا را وادار به قبول شکست حقوقی کرده است، افزود: در آن زمان همه فشارهای آمریکا مبنی بر مجاب کردن کشورهای سازمان ملل برای تهدید‌آمیز بودن فعالیت‏های هسته‏ای ایران به شکست انجامید.

وی موفقیت حقوقی موضوع هسته‏ای در سال 83 را یک دستاورد مهم برای کشور دانست و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در پایان مدیریت من در موضوع هسته‏ای فعالیت اینجانب را عاقلانه و پخته توصیف کردند.

روحانی ایجاد شکاف در جبهه غرب را یکی از دستاوردهای خود در موضوع هسته‏ای عنوان کرد و یادآور شد: رژیم اشغالگر قدس و آمریکا در مورد پرونده هسته‏ای ایران شکست را پذیرفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به موضوع فدرالی کردن کشور، خاطرنشان کرد: بنده با لفظ فدرال موافق نیستم و معتقدم باید تمرکز‏زدایی از مرکز صورت گیرد.

وی افزایش اختیارات استان‏ها را یکی از برنامه‏های خود عنوان کرد و یادآور شد: باید برای توسعه منطقه‏ای در کشور اختیارات استان‏ها در تصمیم‏گیری‏ها افزایش یابد.

*سفر خود به استان زنجان را تخلف انتخاباتی نمی‏دانم

روحانی همچنین در پاسخ به تخلف انتخاباتی خود مبنی بر سفرهای استانی در کشور اظهار کرد: سفر خود برای حضور در استان زنجان و تشکیل جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان را تخلف انتخاباتی نمی‏دانم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پخش گزارش‏های خبری با موضوع انتخابات در صدا و سیما را یادآور شد و گفت: اگر قرار بود صحبت از انتخابات و پخش مصاحبه‏های انتخاباتی از صدا و سیما تخلف باشد این اتفاق رخ نمی‏داد.

وی به روابط بین‏الملل کشور اشاره کرد و افزود: ایران با 13 کشور دیگر همسایه است و باید در راستای تعامل و روابط نزدیک با همسایگان خود تلاش کند.

روحانی توسعه همکاری و تعامل با همسایگان را مهم دانست و تاکید کرد: باید با یک رویکرد مناسب نسبت به توسعه همکاری‏ها و رفع اختلاف‏ها در منطقه تلاش کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اقدام رئیس‌جمهور کشورمان برای ثبت‌نام از کاندیدای نزدیک به دولت در ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور با یک کاندیدای نزدیک به دولت باید زمانی باشد که عنوان رئیس جمهوری از وی حذف شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در جایگاه قانونی هستند که بتوانند تخلفات ریاست جمهوری را پیگیری کنند.

انتهای پیام/73002/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول