اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

تعدد کاندیداها نشانه رشد اجتماعی کشور ایران است/ مناظره‌های تلویزیونی زنده نباشد

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه تعدد کاندیداها نشانه رشد اجتماعی کشور ایران است، گفت: خواهشی که دارم این است که مناظره‌های تلویزیونی زنده نباشد تا از ایجاد فضای تهمت‌ به دیگر کاندیداها جلوگیری شود.

تعدد کاندیداها نشانه رشد اجتماعی کشور ایران است/ مناظره‌های تلویزیونی زنده نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در دیدار صادق واعظ‌‌زاده کاندیدای ریاست‌جمهوری و رئیس شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار کرد: از دیدگاه من افرادی که خود را در معرض کاندیداتوری قرار می‌دهند، نوعی گذشت در وجودشان هست، چراکه در طول انتخابات تنش‌زایی‌هایی برای افراد حاضر این عرصه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه از دیدگاه دین اسلام غیبت از برخی اعمال منافی عفت نیز پست‌تر شمرده شده است، افزود: بنابراین انتظار ما از کاندیداهای جمهوری اسلامی ایران این است که مباحث اخلاقی را در عرصه انتخابات رعایت کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه هرچه بصیرت مردمی بیشتر شود، تنش‌های انتخاباتی کاهش‌ پیدا می‌کند، تأکید کرد: من با مناظره حضوری موافق نیستم، چراکه حتی در مناظره‌های کنونی که افراد مناظره شونده از کاندیداها نیستند نیز ادب و اخلاق رعایت نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اینکه برخی کاندیداها برای معرفی خود دیگران را نفی کنند و حرف‌ها و آمارهایی را به اشتباه به آنها نسبت دهند، صحیح نیست.

مهدوی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در اینگونه مباحث بسیار دقیق و حساس هستند، چراکه مؤمن باید در تمام اعمال خود به ویژه نسبت دادن عملی به دیگران نهایت دقت را داشته باشد.

وی تصریح کرد: به نظر من لازم است هر کاندیدایی به جای مناظرات زنده تلویزیونی مواضع خود را به شکل فردی بیان کند و صحبت‌های وی نیز زنده پخش نشود تا اگر به شخص خاصی تهمت زد، این بخش حذف شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: تعدد کاندیداها نشانه رشد اجتماعی در کشور ماست و ظرفیت‌های معنوی اما پنهان انقلاب را به رخ می‌کشاند.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر وجود این همه کاندیدا تا آستانه انتخابات باعث شکسته شدن رأی مردم و سردرگمی آنها می‌شود و به صلاح نیست.

مهدوی متذکر شد: گرچه افرادی که در صحنه انتخابات حاضر شده‌اند، احساس وظیفه کردند، اما لازم است در زمینه کمک کاهش کاندیداها نیز وظیفه خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه لازم است کاندیداهای همسو جلساتی تشکیل داده و با مطرح کردن معیارها یکدیگر را قانع کنند، یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل تعهد کاندیداها و هدف آنها در کسب رضای خداوند بهتر می‌توان چنین درخواستی را مطرح کرد و در این راستا امیدواریم کاندیداها برای رضای خدا اگر فردی را اصلح‌تر از خود دیدند به نفع وی از صحنه کنار بکشند.

به گزارش فارس، صادق واعظ‌زاده، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عوض حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین صبح امروز با آیت‌الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و آیت‌الله طباطبایی امام جمعه اصفهان نیز دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

انتهای پیام/63008/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول