اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

خالقان «حماسه سیاسی»؛ مردم یا کاندیداها؟

در روزهای اخیر که تنور سخنرانی‏ها و میتینگ‏های انتخاباتی داغ است، برخی به دنبال این هستند این‏گونه القا کنند که خالقان «حماسه سیاسی» نه مردم بلکه کاندیداهایی هستند که احساس مسئولیت کرده و پا به کارزار انتخابات گذاشته‏اند.

خالقان «حماسه سیاسی»؛ مردم یا کاندیداها؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حضرت آیت‏الله خامنه‏ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‏اندرکاران انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، حضور پرشور و عمومی «مردم» در انتخابات 24 خرداد را مصونیت‏بخش و تضمین‏کننده استمرار و پیشرفت کشور خواندند.

حضرت آیت‏الله خامنه‏ای در بخش دیگری از بیاناتشان، با اشاره به نقش اساسی انتخابات در تجدید حیات کشور و نظام خاطرنشان کردند: حضور «مردم» در همه انتخاباتی که در 34 سال اخیر برگزار شده، هر بار، مجموعه‏ای از بلاها را از کشور دفع کرده و روح و نیروی تازه‏ای در کالبد کشور، ملت و انقلاب جاری ساخته است.

رهبر انقلاب تشکیل شوراها را در همه روستاها و شهرهای کشور، تجلی حضور عینی و مستمر «مردم» در تصمیم‏گیری‏ها و کارها خواندند و فرمودند: حضور و انتخاب تعیین‏کننده و جهت‏دهنده «ملت» در صحنه‏های مختلف، طبیعت جمهوری اسلامی است که بحمدالله این طبیعت جذاب و شوق‏انگیز تاکنون حفظ شده است.

رهبر انقلاب حضور «مردم» در صحنه را عامل قوام جمهوری اسلامی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی یعنی حضور همگانی «ملت» و حرکت عمومی مردم به سمت آرمان‏ها و آرزوهای بزرگ و عملی، و دشمن با درک همین نکته تلاش می‏کند حضور «مردم» را کمرنگ و بی‏رونق سازد.

با نیم‏نگاهی به سخنان گوهربار ولی امر مسلمین جهان در تنها چند بخش از مجموعه سخنان مفصل و روشنگرانه معظم‏له، مشخص می‏شود که ایشان بارها به واژه‏هایی همچون «مردم، ملت و . . . » اشاره فرمودند و در این بین، توجه به کاندیداها برای ایجاد حماسه سیاسی گرچه وجود داشته؛ اما به اندازه نقش تأثیرگذار مردم در این زمینه نبوده است.

گفتمانی که اخیراً در کشور در حال شکل‏گیری است و برخی قصد دارند حضور خود در صحنه را عامل ایجاد حماسه سیاسی ذکر کنند و این را مرتباً در سخنرانی‏ها، میتینگ‏های انتخاباتی، سفرها و بیانیه‏هایشان مطرح می‏سازند، اگر نگوییم جفا به نظام اسلامی و امت همیشه در صحنه ایران است، بی‏شک می‏توان آن را بی‏توجهی به بیانات ارزشمند رهبر انقلاب تلقی کرد.

 

 

حضور مردم در انتخابات؛ زمینه‏ساز حماسه سیاسی

یک کارشناس مسائل سیاسی در گرمسار گفت: حضور مردم در انتخابات زمینه‏ساز حماسه سیاسی است و به فرموده مقام معظم رهبری، انتخابات یک فریضه است. 

ایرج گلینی اظهار داشت: وظیفه نظارت و تأیید صلاحیت در دوران انتخابات و حفظ دستاوردها به دست بسیجیان است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد وظیفه حضور فعال مردم در انتخابات افزود: آنچه در انتخابات بسیار مهم است، حضور عمومی مردم است که این یک وظیفه ملی است.

این کارشناس مسائل سیاسی در گرمسار بیان کرد: حضور هرچه بیشتر مردم به پای صندوق‌های رأی پشتوانه کشور است و دل دشمنان را به درد می‌آورد.

گلینی به اهمیت انتخابات از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: انتخابات برای ما یک پرچم افتخار است و نشانه مردم‏سالاری دینی است.

 

مشارکت حداکثری؛ مشت محکمی بر دهان خودستایان

یک کارشناس مسائل سیاسی در شاهرود نیز گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و خودستایان داخلی است و همه ما وظیفه داریم بستر را برای حضور فعال و پرشور مردم در انتخابات فراهم سازیم.

محسن قزوینی اظهار داشت: امام خمینی (ره) برای پیشبرد انقلاب و به پیروزی رساندن آن سختی‌ها و مشکلات زیادی را تحمل کردند تا این مردم در امنیت و آرامش در پرتو اسلام قرار گیرند.

وی افزود: نسل امروز باید بدانند که این انقلاب به این آسانی به دست نیامده است و برای تشکیل و استمرار آن هزاران هزار نفر جان خود را فدا و ایثارها انجام شده است تا این انقلاب به این جایگاه دست یابد.

این کارشناس مسائل سیاسی در شاهرود با بیان اینکه دشمن از همان روز اول با انقلاب اسلامی مخالف بود بیان داشت: دشمنان ما تحمل تفکر و ایدئولوژی جدید در جهان را نداشتند و با ظهور مکتب اسلام که مکتب رهایی انسان از بند هوا و هوس و مادیات است برآشفتند و به مقابله با آن پرداختند.

قزوینی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از ابتدا برپایه آرای مردم و مردم سالاری اسلامی شکل گرفت و تاکنون نیز این مردم‏سالاری در قالب های مختلف و از جمله انتخابات ادامه داشته و همه مشارکت در سرنوشت خود را یک اصل واجب می دانند.

وی تصریح کرد: ما امسال در امر مهم انتخابات که به فرموده رهبر معظم انقلاب حماسه سیاسی است باید شرکت کنیم؛ چرا که دشمن تمام تلاش خود را به کار بسته تا ما را در دنیا منزوی کند و نمی‏خواهد مردم ما در انتخابات شرکت کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در شاهرود گفت: همه ما وظیفه داریم بستری را برای حضور فعال و پرشور مردم در انتخابات فراهم کنیم تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی باشد.

 

شکل‏گیری حماسه سیاسی؛ تصویری قوی‏تر از نظام مردمی اسلام

یک کارشناس دیگر مسائل سیاسی گفت: اگر حماسه واقعی شکل گیرد، پشتوانه آن حماسه ، تصویری قوی‌تر از نظام اسلامی را به دنیا ارائه خواهد داد.

محمدحسین رجبی اظهار داشت: معظم‏له امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری کرده و این نامگذاری با توجه به در پیش بودن انتخابات و هجمه استکبار در فشار و محاصره اقتصادی انجام گرفته است.

وی افزود: مشارکت مردم در انتخابات هم جلوه‌ای از حماسه سیاسی و هم اقتصادی است؛ چرا که دشمن با فشار و تحریم اقتصادی قصد دارد حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی کمرنگ کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اگر حماسه واقعی شکل بگیرد، می‏تواند به پشتوانه آن حماسه، تصویری قوی‏تر از نظام اسلامی را به دنیا ارائه داد و دشمنان را مایوس و دوستان را امیدوار کرد.

رجبی خاطرنشان کرد: دارا بودن روحیه مقاومت، برخورداری از تدبیر، روزمره فکر نکردن در مسائل اقتصادی، توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تکیه کردن بر نظرات کارشناسی، تهذیب اخلاقی و نپرداختن به حواشی از جمله ویژگی‌های رئیس جمهوری از دیدگاه ولایت است که باید توجه شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا با توجه به دیدگاه‌های ولایت عمل کنیم و اگر می‌خواهیم نزد دوست و دشمن سربلند و عزیز باشیم، باید در قول و عمل مطیع ولایت فقیه بمانیم.

 

مردم بصیر و انقلابی؛ خالقان حماسه‌ای دیگر

مسئول سیاسی سپاه شهرستان شاهرود هم گفت: مردم بصیر و انقلابی ما با پیروی از ولایت ، دوباره حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

رضا فدایی بیان کرد: امروز دشمن به دنبال تفرقه‌افکنی و جدا کردن مردم از ارزش‌های اصیل انقلاب و امام است.

وی افزود: دشمنان همواره درصدد کمرنگ‌ کردن حضور مردم در صحنه‌های مختلف اجتماع به ویژه انتخابات هستند.

مسئول سیاسی سپاه شهرستان شاهرود گفت: خوشبختانه مردم انقلابی و با بصیرت ما تاکنون با پیروی از ولایت فقیه و دنبال کردن و دفاع از ارزش‌های والای به دست آمده، از اسلام و انقلاب پاسداری کرده‌اند.

فدایی خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران بار دیگر در انتخابات 92 سیلی محکمی بر دشمنان می‏زنند و مانع از امیدواری آنها نسبت به در دست گرفتن اختیار کشورمان می‌شوند.

وی با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات و توطئه‌های روزافزون دشمنان اظهار داشت: همه باید بیدارتر از قبل با دنبال کردن رهنمودهای امام خامنه‌ای در عرصه انتخابات باشیم.

مسئول سیاسی سپاه شهرستان شاهرود تصریح کرد: باید فردی اصلح و دارای شاخص‌های مد نظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی انتخاب و با حضور حداکثری و قانون‌مداری در امر خطیر انتخابات دشمنان را مأیوس کنیم.

فدایی اظهار داشت: ملت ما با خلق یک حماسه، موجبات پیشرفت و تعالی کشور را فراهم می‌کنند و در جهت حماسه اقتصادی بعد از حماسه سیاسی با قوت بیشتری پیش خواهیم رفت.

مردم؛ پیشتاز همه عرصه‏ها

یک کارشناس مسائل سیاسی در سمنان نیز گفت: جمهوری اسلامی در همه عرصه‏ها پیشتاز بوده و شرکت مردم در انتخابات تجلی تأثیر مردم در سرنوشت کشور است.

علی محمودی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حضور حداکثری و آگاهانه ملت در انتخابات گفت: باید همه با آگاهی و بصیرت در انتخابات شرکت و به فردی که دارای ویژگی های مد نظر مقام معظم رهبری است، رأی دهند.

وی با تاکید بر انتخاب اصلح افزود: باید با توجه به معیارها و شاخص‌های رهبری در انتخاب فردی اصلح برای ریاست جمهوری آگاهانه و با بصیرت وارد میدان شویم و سرنوشتی خوب برای جامعه خود رقم بزنیم.

اقتدار جمهوری اسلامی وابسته به حضور مردم

حضرت آیت‏الله خامنه‏ای در همین زمینه فرموده‏اند: اقتدار جمهوری اسلامی به «دل‏ها، عواطف، خرد، اندیشه، بصیرت و حضور مردم» متکی است و اگر این پشتوانه قدرتمند نبود سلطه‏گران خبیث جهان، نظامی با داعیه‏های جمهوری اسلامی را زنده نگذاشته بودند.

ایشان تأکید کردند: البته به فضل الهی و همت مردم عزیز انشاءالله انتخاباتی که در پیش است از بهترین و پرشورترین انتخابات خواهد بود.

انتهای پیام/2249/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول