اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان خبر داد

صدور بیش از 12 هزار گواهینامه قالیبافی در زنجان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان از صدور بیش از 12 هزار گواهینامه قالیبافی و 7 هزار کارت پروانه مهارت ساختمان در سال گذشته خبر داد.

صدور بیش از 12 هزار گواهینامه قالیبافی در زنجان

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سال گذشته 12 هزار و 959 نفر در آموزش‌های حرفه‌های مختلف صنعت قالیبافی شرکت داشتند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری آزمون در حرفه قالیبافی 12 هزار و 805 نفر موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان حرفه قالیبافی را با 12 هزار و 756 نفر دارای بیشترین متقاضی و قبول شده در فنی و حرفه‌ای دانست و تصریح کرد: حرفه رنگرزی با دو نفر کم‌ترین شرکت‌کننده را داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته زنجان با 6 هزار و 163 نفر بیشترین متقاضی را در حرفه قالیبافی داشته است، گفت: شهرستان ماهنشان با 75 نفر کم‌ترین متقاضی و قبول شده را در آزمون داشته است.

وی افزود: برای بالا بردن مهارت فنی و توانمند‌سازی این افراد با همکاری اتحادیه قالیبافان زنجان آموزشگاهی در استان تاسیس شده است که متقاضیان در صورت کسری مهارت می‌توانند نسبت به ارتقای مهارت خود در این زمینه اقدام کنند و پس از اتمام دوره آموزشی مجدداً مورد سنجش و ارزشیابی قرار گیرند.

صیادی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 7 هزار فقره کارت پروانه مهارت ساختمان برای کارگران ساختمانی استان صادر شده است، اظهار کرد: به منظور تعیین صلاحیت فنی متقاضیان شرکت‌کننده در آزمون حرفه‌های مختلف صنعت ساختمان از بین 7 هزار و 530 نفر شرکت‌کننده در 48 حرفه مختلف مربوط به صنایع ساختمان پس از برگزاری و اخذ آزمون عملی 7 هزار و 30 نفر موفق به دریافت کارت پروانه مهارت از این اداره شدند.

وی تصریح کرد: در این مدت حرفه کارگر عمومی سفت‌کاری به تعداد 3 هزار و 123 نفر بیشترین متقاضی و قبول شده را داشته و حرفه کاشی‌کاری با چهار نفر کم‌ترین شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان اضافه کرد: زنجان با هزار و 901 نفر بیشترین و شهرستان ایجرود با 166 نفر کم‌ترین متقاضی و قبول شده را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای بالا بردن مهارت فنی و توانمند‌سازی افراد در بخش‌های مختلف ساخت و ساز در همه مراکز تابعه نسبت به برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی در بیشتر حرفه‌های مربوط به صنعت ساختمان به صورت کوتاه‌مدت اقدام شده بود که پس از اتمام دوره افراد مورد سنجش و ارزشیابی قرار گرفتند.

انتهای پیام/2308/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول