اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای:

توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رفع فقر مهارت کارگران مؤثر است

مدیرکل دفتر آموزش در صنایع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ضرورت نیازسنجی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای راه حل رفع بحران فقر مهارتی در میان کارگران صنایع و صنوف است.

توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رفع فقر مهارت کارگران مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، سعید زمانی در جلسه‌ای که به منظور ترویج فرهنگ آموزش مهارت و ارتقا سطح مهارت کارگران صنایع و صنوف، همزمان با هفته کارگر و با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، ادارات مرتبط ستادی و کارشناسان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، نیازسنجی آموزشی را در ارائه آموزش‌های مورد نیاز تنها راهکار پرورش نیروی متخصص و ماهر دانست.

وی افزود: می‌توان از این طریق بحران فقر مهارتی را در میان کارگران صنایع و صنوف مهار کرد و دوره‌های آموزشی مورد نیاز این بخش را پس از نیازسنجی آموزشی برنامه‌ریزی و به اجرا در آورد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان هم در این جلسه ابراز امیدواری کرد: با استمرار جلسات هم‌اندیشی و استفاده از رهنمودهای کارشناسان مربوطه، مشکلات، تنگناها و موانع موجود بر سر راه اجرایی کردن بخشی از تفاهم نامه‌های منعقده با صنایع و صنوف رفع شده و نتایج بهتری حاصل شود.

محمد جهانتیغی در زمینه عملکرد سال گذشته این اداره کل در بخش آموزش در صنایع گفت: تعداد یک‌هزار و 325 نفر دوره معادل یک‌هزار و 863 نفر ساعت آموزش در بخش آموزش در صنایع و صنوف در قالب 84 دوره آموزشی به متقاضیان ارائه شده است.

وی پراکندگی شهرها و مناطق استان و کم بنیه بودن مجموعه‌های صنعتی استان به لحاظ مهارت را از مشکلات اساسی برشمرد و بر ارائه راهکارهای مؤثر و کارشناسی شده، برقراری ارتباط، هماهنگی و همکاری ادارات مرتبط به منظور ارتقا مهارت و دانش فنی شاغلان در بخش‌های مختلف صنعتی و کارخانجات تأکید کرد.

مدیرکل دفتر آموزش در صنایع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جریان بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان بر ضرورت نیازسنجی برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه حل رفع بحران فقر مهارتی در میان کارگران صنایع و صنوف تأکید کرد.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول