اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

معدن فلدسپات زیرکوه تنها معدن فعال در خراسان جنوبی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه معدن فلدسپات زیرکوه با ذخیره 700 هزار تن و استخراج سالانه 14 هزار تن تنها معدن فعال فلدسپات استان است، گفت: معادن غنی دیگری در این شهرستان وجود دارد.

معدن فلدسپات زیرکوه تنها معدن فعال در خراسان جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا جمیع ظهر امروز در ستاد اجرایی کارگروه بخش معدن زیرکوه اظهار داشت: به منظور تسریع کاهش هزینه‌ها، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و حذف مجوزهای غیرضروری برای فعالیت‌ها و طرح‌های معدنی این ستاد با تصویب هیئت دولت در استان‌ها و شهرستان‌ها فعال شده است.

وی تصریح کرد: به منظور بررسی و برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه برای توسعه بخش معدن و همچنین تلاش در حوزه فعالیت‌های معدنی شامل اکتشاف، استخراج و فرآوری صنایع معدنی، ارتقای سطح ایمنی و توانمندی پیشنهاد طرح‌های جامع معادن و صنایع معدنی شهرستان‌ها و استان و پرداخت تسهیلات به متقاضیان معادن این کارگروه فعال و وظایف را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: تصمیم‌گیری در ارتباط با تعیین زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی از جمله آب، گاز، راه، مخابرات، آماده‌سازی اراضی و پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز در دستور کار این ستاد قرار دارد.

وجود 316 معدن در خراسان جنوبی

جمیع گفت: فعال شدن معادن علاوه بر ارز آوری و درآمد برای هر منطقه ایجاد اشتغال را به دنبال دارد.

وی از وجود 316 معدن در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر سه معدن فعال شامل فلدسپات، سنگ لاشه زردان و گچ پره هندوستان در زیرکوه فعال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تعداد نوع ماده معدنی در استان را 31 عدد برشمرد و تصریح کرد: تاکنون 132 گواهینامه کشف معادن با میزان ذخیره 823 میلیون تن و تعداد نوع ماده معدنی در استان 33 مورد با ذخیره 15 هزار و 508 میلیون تن ذخایر معدنی با سرمایه‌گذاری 13 هزار و 367 میلیارد ریال در استان داده شده است.

وجود 371 مورد پروانه اکتشاف در  استان

جمیع، تعداد پروانه‌های اکتشاف استان را 371 مورد اعلام کرد و ادامه داد: مغفول‌بودن بخش معدن سبب ایجاد و راه‌اندازی این کارگروه شده که در پی آن شناسایی محدوده‌های راکد در بحث معادن در این استان آغاز شده است.

وی متذکر شد: به منظور توسعه بخش صنعت و معدن و ایجاد اشتغال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تسهیلات لازم پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بر پرداخت تسهیلات لازم به منظور احداث کارخانه گچ پره هندوستان پس از بررسی و کار کارشناسی قول مساعد داد.

فرماندار زیرکوه با اشاره به وجود معادن غنی در زیرکوه و وجود پروانه‌های صادر شده از جمله سنگ تزیینی، آهن، سنگ لاشه، عناصر فلزی مس، فلدسپات، خاک سرخ خواستار توسعه بخش معدن و توجه به این موضوع به منظور ایجاد درآمد و ایجاد اشتغال در این شهرستان شد.

فرهاد فلاحتی با اشاره به فعال بودن سه معدن در این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر 15 نفر به طور مستقیم در این معادن مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/69008/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول