اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

معرفی 2750 بافنده فرش در خراسان جنوبی به بیمه تامین اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از معرفی 2 هزار و 750 نفر از بافندگان فرش استان به بیمه تامین اجتماعی خبر داد.

معرفی 2750 بافنده فرش در خراسان جنوبی به بیمه تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا کفاشی صبح امروز در جمع مسئولان این مجموعه اظهار کرد: بیمه کاملی برای بافندگان فرش در نظر گرفته شده است و در این راستا بافندگان استان نیز با طی مراحل اداری به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

وی به جزئیات بیمه بافندگان فرش اشاره کرد و گفت: از کل سهم بیمه بافنده 20 درصد توسط دولت و تنها هفت درصد توسط بافنده پرداخت می‌شود و هم شامل بیمه درمانی و هم بیمه بازنشستگی می‌شود که در این راستا در استان 2 هزار و 750 نفر از بافندگان به سازمان بیمه تامین اجتماعی معرفی‌ شده‌اند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به فعالیت‌های این مجموعه برای توسعه بحث مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: در این راستا یک‌هزار و 700 نفر برای برخورداری از تسهیلات به بانک‌های عامل سطح استان معرفی شده‌اند.

کفاشی به برگزاری المپیاد فرش و افتخارات استان در این بخش نیز اشاره کرد و یادآور شد: امسال در مقطع المپیاد دانش‌آموزی موفق به کسب مقام دوم بافت فرش و در مقطع دانشجویی نیز موفق به کسب مقام سوم بخش بافت فرش شدیم.

*19 هزار واحد صنفی در استان فعال است

وی از فعالیت 19 هزار واحد صنفی در استان خبر داد و گفت: همچنین در سطح استان چهار مجمع امور صنفی فعالیت می‌کند که این مجامع در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، نهبندان و قاین فعال هستند و در سایر شهرستان‌ها نیز نمایندگی مجمع امور صنفی فعالیت می‌کند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به اجرای طرح میزان برای کارکنان دولت اشاره کرد و یادآور شد: طرح میزان به معنای توزیع کارت خرید اعتباری ویژه کارکنان دولت و کارگران است است که به مبلغ یک‌میلیون و 500 هزار تومان شارژ می‌شود و در اقساط 24 ماهه با بهره چهار درصد قابل پرداخت است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول