اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

تحقق اقتصاد مقاومتی راهی برای گذشتن از تحریم‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و عملی کردن این شعار می‌تواند هر تحریم اقتصادی دشمن را خنثی و تبدیل به فرصت کند.

تحقق اقتصاد مقاومتی راهی برای گذشتن از تحریم‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علیرضا جمیع ظهر امروز در کمیسیون تنظیم بازار شهرستان نهبندان اظهار کرد: کالاهای موردنیاز مردم و کشور در 10 گروه تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه گروه نخست شامل 20 کالای مورد نیاز و اقلام اساسی مردم است، تصریح کرد: گروه دوم این کالاها نیز شامل کالاهای دارویی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن برای به زانو در آوردن نظام اسلامی تحریم‌های شدید اقتصادی را مد‌نظر قرار داده است، یادآور شد: دشمن درصدد این است که وضعیت اقتصادی ایران اسلامی را فلج کرده و ملت و کشورمان را نیازمند به بیگانگان کند.

جمیع ادامه داد: با مدیریت در توزیع، خرید و مصرف می‌توانیم تحریم‌ها و چالش‌های اقتصادی را در جامعه برطرف کرده و به فرصت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ جامعه و کشوری تورم و بیکاری را نمی‌خواهد، افزود: اگر تولیدات داخلی با کیفیت باشد و علاوه بر برآورده کردن نیازهای داخلی نیز صادرات آن انجام شود خود به خود نرخ ارز از این همین راه تعیین شده و بیکاری و تورم از بین می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه شاهد افزایش نرخ ارز هستیم اما تولیدات کشور با کیفیت‌تر و به سمت اقتصادی شدن حرکت می‌کند.

جمیع، قیمت‌گذاری کالاها را در سه گروه کالایی عنوان کرد و گفت: قیمت کالاهای گروه نخست از قبیل سیمان، مواد شوینده، روغن نباتی و فلزات توسط دولت تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور در بحث فلزات هنوز به مرز خودکفایی نرسیده و نیاز به واردات 40 درصدی دارد باید در قیمت‌گذاری آنها مدیریت و برنامه‌ریزی شود که این کار توسط دولت انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: قیمت‌گذاری این کالاها به خاطر این است که دلالی و سوء استفاده در بازار انجام نشود؛ از این رو نباید این قبیل کالاها که با نرخ مرجع تولید و تهیه می‌شود، صادر شوند.

جمیع ادامه داد: برای قیمت‌گذاری گروه دوم کالاها نظیر ماکارونی و تجهیزات لوازم خانگی توسط انجمن‌های مربوطه قیمت پیشنهادی ارائه شده و سپس رئیس انجمن در هر استان این قیمت‌ها را آنالیز و پایش می‌کند و قیمت اصلی و مصوب ارائه می‌شود.

وی افزود: قیمت‌گذاری گروه سوم کالاها از قبیل کالاهای خدماتی توسط کمیسیون‌های نرخ‌گذاری شهرستانی و استانی انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای قیمت‌گذاری گروه سوم کالاها در خراسان جنوبی سعی کردیم که قیمت هر یک از این کالاها را میانگین قیمت پنج استان مجاور تعیین کنیم تا تفاوت چندانی در قیمت این کالاها نسبت به استان‌های مجاور نداشته باشیم.

جمیع با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور همانند یک زنجیر به هم پیوسته است، گفت: در بحث قیمت‌گذاری باید مواظب باشیم تا جو روانی در جامعه آشفته نشود چرا که نخستین افرادی که در این زنجیره آسیب و ضرر می‌کنند افراد محروم و کسانی هستند که درآمد و سطح معیشتی پایینی دارند.

وی با اشاره به اینکه در تامین مواد غذایی در خراسان جنوبی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: باید برای تنظیم بازار در وهله نخست تولیداتمان را در منطقه و شهرستان خود مصرف کرده و مازاد آن را به سایر نقاط صادر کنیم که این مهم سبب رفع نیازمندی‌های مردم هر شهرستان و از طرفی کمک به بحث تنظیم بازار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: زیرساخت‌ها و بسترهای سرمایه‌گذاری و ایجاد کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در شهرستان نهبندان باید بیشتر از گذشته فراهم شود تا از ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی این شهرستان به نحو مطلوب و موثری بهره‌برداری شود که این مهم به تنهایی می‌تواند نقش بسزایی در تولید و اشتغال ایفا کند.

جمیع با بیان اینکه مقام معظم رهبری با مطرح کردن بحث اقتصاد مقاومتی راه را برای مسئولان و مردم در زمینه‌های اقتصادی روشن کردند، گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و عملی کردن این شعار می‌تواند هر تحریم اقتصادی دشمن را خنثی کند.

وی اظهار کرد: کشوری می‌تواند پیشرفت اقتصادی داشته باشد که با تولیدات با کیفیت در تمامی زمینه‌ها روی پای خود بایستد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: با بهینه مصرف کردن، عدم اسراف در مصرف منابع و کالاها، تولید با کیفیت، فراهم آوردن زمینه‌ها و بسترهای تولید و مدیریت مصرف می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را در جامعه و کشور محقق سازیم.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول