اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه استان زنجان خبر داد

افزایش 82 درصدی تصادفات جرحی در استان زنجان

جانشین پلیس راه زنجان از افزایش 82 درصدی تصادفات جرحی در استان خبر داد.

افزایش 82 درصدی تصادفات جرحی در استان زنجان

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پلیس راه استان در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه توقیف خودروهای متخلف در محورهای عبوری استان از جمله راهکارهای پلیس در راستای ایمن‌سازی جاده‌ها است، اضافه کرد: فقط در اردیبهشت‌ماه امسال 571 خودرو متخلف در جاده‌های استان توقیف شد‌ند.

جانشین پلیس راه استان زنجان همچنین با اشاره به توقیف 290 دستگاه موتورسیکلت متخلف در جاده‌های استان افزود: تخلفات این موتورسیکلت‌ها شامل تخطی از سرعت مطمئنه، لایی کشیدن در بین خودروها و در اغلب موارد عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

وی با اشاره به وقوع دو فقره تصادف فوتی در جاده‌های استان گفت: این تصادفات منجر به فوت سه نفر شده است.

شیرمحمدی تصریح کرد: تعداد تصادفات فوتی در جاده‌های استان طی اردیبهشت‌ماه امسال 70 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به وقوع 33 فقره تصادف جرحی در محورهای مواصلاتی استان اضافه کرد: این تصادفات منجر به مجروح شدن 47 نفر شد.

جانشین پلیس راه زنجان با اشاره به اینکه تعداد تصادفات جرحی اتفاق افتاده در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 82 درصد افزایش یافته است، افزود: همچنین تعداد مجروحان نیز در این مدت 114 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه امسال 39 فقره تصادف خسارتی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در این بخش نیز تعداد تصادفات 24 درصد کاهش یافته است.

شیرمحمدی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان به ویژه در ایامی که جاده‌ها پرتردد هستند، خاطرنشان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده عدم توجه به جلو با آمار 30 درصدی مهم‌ترین علت وقوع تصادفات رانندگی است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر عوامل موثر در حوادث رانندگی سرعت بیش از حد وسیله نقلیه، خستگی و خواب‌آلودگی راننده است، ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌شود به منظور تامین امنیت جانی خود و سرنشینان خودرو از حرکت‌های خطرآفرین و مارپیچ در جاده‌ها پرهیز کنند.

جانشین پلیس راه استان زنجان با تاکید بر عدم رانندگی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی افزود: در بسیاری از موارد، عدم توجه رانندگان به نکات ایمنی موجب بروز حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی در پایان به کیلومترهای پرتصادف نیز اشاره کرد و گفت: با بررسی به عمل آمده اغلب تصادفات در ورودی و خروجی شهرها در کیلومتر یک تا 30 اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/73005/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول