اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

ماهانه 30 مسابقه کتاب‌خوانی در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: ماهانه بیش از 30 مسابقه کتاب‌خوانی در زنجان برگزار می‌شود که این مسابقات به صورت آنلاین و مکتوب است.

ماهانه 30 مسابقه کتاب‌خوانی در زنجان برگزار می‌شود

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برگزاری مسابقات فرهنگی کتاب‌خوانی در استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: طی دو سال گذشته 2 هزار و 15 مسابقه مختلف کتاب‌خوانی در استان زنجان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته حدود 700 مسابقه کتاب‌خوانی برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه ماهیانه بیش از 30 مسابقه کتاب‌خوانی در زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ این مسابقات به صورت آنلاین و مکتوب است.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات کتاب‌خوانی علاقه‌مندان می‌توانند پی.دی.اف کتاب‌ها را تهیه کنند، اذعان داشت: بیش از 400 عنوان کتاب در شبکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد.

احمدخانی با بیان اینکه مسابقات کتاب‌خوانی برای عموم مردم و به صورت کشوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی، مادران و زنان خانه‌دار، طلاب دانشجویان، مددجویان و نظامیان به صورت ماهیانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مسابقات کتاب‌خوانی هر ماه جوایزی نیز برای برگزیدگان اهدا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور 11 کارگروه نهاد تخصصی وجود دارد، افزود: این 11 کارگروه هر کدام 10 یا 15 عضو دارد.

وی با بیان اینکه اعضای کارگروه را متخصصین کتاب و کتاب‌خوانی هر حوزه تشکیل می‌دهد، گفت: برای مثال در حوزه دین کارگروه ویژه حضور دارد.

احمدخانی با بیان اینکه کتاب‌های منتشر شده در کل کشور نیازی است که از طریق اعضای کتابداران و استان‌ها اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: این کتاب‌ها خریداری و جمع‌بندی شده و کارگروه‌ها به ترتیب اولویت مصوب و اداره کل منابع کتاب‌های موردنظر را خریداری می‌کند.

وی اضافه کرد: بخشی از بهترین کتاب‌ها با توجه به مراجعین و اعضای کتابخانه خریداری می‌شود و از نظر منبع و اعتبار هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان درباره باز بودن کتابخانه‌ها در روزهای تعطیل گفت: اگر تعدادی از کتابخانه‌ها علاقه‌‌مند و مراجعه‌کننده و درخواست‌کننده داشته باشند، می‌توان روزهای جمعه نیز کتابخانه‌های مورد نظر را فعال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در فرهنگسرای امام خمینی (ره) نمایشگاه کتاب دایر است، گفت: این نمایشگاه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/2308/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول