اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشتمین همایش دانش‌آموزی نجوم در زنجان برگزار شد

هشتمین همایش دانش‌آموزی نجوم با ارائه مقاله‌های برتر دانش‌آموزان در زنجان برگزار شد.

هشتمین همایش دانش‌آموزی نجوم در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هشتمین همایش دانش‌آموزی نجوم ظهر امروز در کانون فرهنگی و تربیتی شیخ‌الاشراق سهروردی زنجان برگزار شد.

مقالات همایش دانش‌آموزی نجوم در دو دوره متوسطه و راهنمایی ارائه شد.

موضوع مقالات دوره راهنمایی با عنوان خورشید و لایه‌های آن و منظومه شمسی و موضوع دوره متوسطه زندگی و تحول ستارگان، فیزیک خورشید، عکاسی نجومی و ساخت ابزارآلات و نرم‌افزارهای نجومی بود.

در سال‌جاری 142 مقاله با موضوعات بیان شده ارسال که 120 مقاله از دوره راهنمایی و متوسطه دختران و 22 مقاله از دوره راهنمایی و متوسطه پسران ارسال شده است.

در همایش دانش‌آموزی نجوم از 25 مقاله منتخب 12 مقاله توسط دانش‌آموزان ارائه شد.

از مقاله‌های برتر انتخاب شده علی شهبازی با عنوان آشنایی با رویت هلال ماه، غزاله فیروزی تنها با عنوان ستاره‌های دو تایی، محمدمهدی علی‌جانی با موضوع چگونگی پیدایش ماه و بررسی فرضیات مرتبط با آن بود.

علی کردلو و علیرضا بیگدلی مقاله‌ای با موضوع لکه‌های خورشیدی، محمدامین محمدی با عنوان نقاط درخشان در سیمای خورشید، سمیرا احمدی با موضوع زندگی و تحول ستارگان، زهرا رفیعی و فائزه قاسمپور با مقاله بررسی شهاب‌سنگ‌های منظومه شمسی در این همایش حضور داشتند.

همچنین فاطمه غلامی با موضوع خورشید ـ جو، حسام‌الدین فرهادی با مقاله کاربرد نرم‌افزارها و کامپیوتر در ماموریت‌های فضایی، مهرداد اسلامی با عنوان بررسی و تحلیل نتایج چهار مریخ نورد و فائزه طاهری با موضوع نرم‌افزار کهکشان‌ها و مرتضی الفقیه با مقاله عکاسی نجومی در این همایش شرکت داشتند.

مقاله‌های نفرات برگزیده همایش دانش‌آموزی نجوم به مسابقات کشوری ارسال می‌شود.

در ادامه همایش دانش‌آموزی نجوم رئیس گروه تحقیقات و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: پژوهش به عنوان یک سئوال در ذهن هر فردی شکل می‌گیرد و برای کسب این سئوال به دنبال کار پژوهشی می‌رود.

علی سردارزاده ادامه داد: برای یافتن پاسخ سئوالات ذهنی نیاز به منابع و شناخت بوده و نخستین منبع نیز تجربه افراد است.

وی منبع بعدی دستیابی به سئوالات ذهنی را صاحب‌نظران دانست و گفت: باید دانش‌آموزان به دنبال صاحب‌نظران علوم مختلف باشند.

رئیس گروه تحقیقات و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اگر دانش‌آموزان تجربه‌های شخصی و دیدگاه صاحب‌نظران را در کنار هم قرار دهند به استقلال عقلی می‌رسند.

انتهای پیام/2308/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول