اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری زنجان خبر داد:

ساخت پردیس سینمایی در زنجان

سرپرست حوزه هنری زنجان گفت: مجموعه پردیس سینمایی در زنجان ساخته می‏شود.

ساخت پردیس سینمایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید‌رضا اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه مشترک تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: جلسات مختلفی در سال گذشته برای تعیین و تکلیف وضعیت سینمایی زنجان برگزار شده است.

وی به گزینه‏های مطرح شده در مورد سینماهای زنجان در کارگروه اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: گزینه‏های متعددی برای تعیین و تکلیف وضعیت سینماهای زنجان مطرح شده بود.

سرپرست حوزه هنری زنجان در این جلسه با طرح مشکلات و وضعیت فعلی سینماهای شهر زنجان، گفت: بعد از بررسی‌های لازم اعضای کارگروه نسبت به ساخت یک پردیس سینمایی در زنجان به توافق رسیدند.

وی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن این پردیس نیاز به تصویب نهایی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی است، یادآور شد: بعد از تصویب در کارگروه نسبت به انجام مراحل بعدی اقدام می‏شود.

اسماعیلی به تشریح وضعیت فعلی سینماهای زنجان پرداخت و خاطرنشان کرد: دو سینما در زنجان فعالیت داشتند که در حال حاضر تنها سینما بهمن فعال است.

سرپرست حوزه هنری زنجان با بیان اینکه فعالیت سینما بهمن به تنهایی پاسخگوی نیاز مردم شهر زنجان نیست، اظهار داشت: نیازمند فضاهای فرهنگی مناسبی هستیم.

وی به گزینه‏های پیشنهادی برای ساخت پردیس سینمایی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به شاخصه‏های ساخت سینما در کشور باید نسبت به تعیین محل دقیق ساخت آن تصمیم‌گیری شود.

اسماعیلی با بیان اینکه باید نسبت به تعیین تکلیف سینما قدس تصمیم نهایی گرفته شود، یادآور شد: مطالعات مناسبی برای تعیین وضعیت نهایی این سالن سینما انجام شده است.

سرپرست حوزه هنری زنجان با تاکید بر اینکه ترمیم و بازسازی سالن سینما قدس توجیه اقتصادی ندارد، افزود: بررسی‏های انجام شده نشان می‏دهد بازسازی این سالن توجیه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه بررسی‏های متعددی از پردیس‏های سینمایی در سطح کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: طرح‏های سینمایی در استان‏های مختلف کشور بررسی شده است.

اسماعیلی با تاکید بر استفاده از تجربیات سایر استان‏ها در ساخت و تجهیز پردیس سینمایی، خاطرنشان کرد: همفکری و مشاوره خوبی با استان‏های موفق کشور صورت گرفته است.

در پایان جلسه اعضای کارگروه با موافقت رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی نسبت به تخریب سالن سینمایی قدس و احداث پردیس سینمایی در آن به اجماع رسیدند.

در پایان جلسه با دستور رئیس کمسیون اجتماعی و فرهنگی ساخت پردیس سینمایی در شهر زنجان تصویب شد.

گفتنی است مشکلات سینماهای زنجان در سال‌های اخیر همواره مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر قرار داشته است. عمر بالای دو سینمای بهمن و قدس و تجهیزات بکارگیری شده در آن‌ها موجب شده بود تا زنجان نیازمند یک فضای جدید سینمایی باشد.

با توجه به تغییر استانداردها در سینماهای جهان که ظرفیت 200 نفر برای سالن‏ها در نظر گرفته می‏شود از این‏ رو امیدواریم در آینده نزدیک این پردیس سینمایی در سطح شهر زنجان ایجاد شود.

امید است مشکلات فعلی سالن‏های سینمای شهر زنجان مانند پارکینگ و فضاهای جانبی در این طرح وجود نداشته باشد، از این‏ رو تعیین فضایی مناسب برای آن حائز اهمیت است. در عین حال قرارگیری در محلی پر رفت و آمد برای جذب مخاطب و در دسترس بودن از عوامل مهم در جذب مخاطبان است که باید مکان‏یابی، مطالعات و طراحی آن با حساسیت دنبال شود.

انتهای پیام/73002/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول