اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (س)

3 مسابقه کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌‎شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) و شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی آن حضرت، سه مسابقه کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب در این استان برگزار می‌‎شود.

3 مسابقه کتابخوانی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌‎شود

بهروز صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) در ابعاد مختلف زندگی ایشان به عنوان الگو و نمونه زندگی مطرح است و در کمتر از 20 بهار از عمر پربرکتش به چنان مقام و عظمتی رسید که مایه مباهات خداوند در برابر فرشتگان قرار گرفت.

وی از حضرت زهرا(س) به‌عنوان فخر عالم امکان و بهانه خلقت یاد کرد و افزود: حضرت زهرا(س) به مقامی رسید که رضای او رضای پیامبر و خدا و غضب او غضب پیامبر و خشم و غضب خدا شد.

صادقی در ادامه از گردهمایی کتابداران خبر داد و افزود: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن و تجلیل از پرسنل زن گردهمایی کتابداران با حضور اعضای خانواده‌های آنها برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در راستای گرامیداشت ولادت بانوی دو عالم صدیقه کبری(س) و شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی آن حضرت، سه مسابقه کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب برگزار می‌‎شود، همچنین کتب مربوط به شناخت و زندگی آن حضرت از طریق پیامک به عموم مخاطبین معرفی خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در استان، گفت: باید فرهنگ کتابخوانی را در میان اقشار مختلف مردم گسترش داده و ساعت مطالعه مفید را افزایش دهیم چرا که وجود فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث پیشرفت همه جانبه خواهد شد.

صادقی میزان گرایش به مطالعه را از شاخص‌‎های مهم توسعه برشمرد و گفت: مطالعه می‌تواند انسان را به جایگاه والا و شایسته‌ای برساند که خداوند در قرآن کریم بارها انسان‌ها را به تفکر و اندیشیدن دعوت کرده است تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنند.

وی کتاب را بهترین همدم و مونس انسان برشمرد و گفت: آگاهی از این دوست شایسته و مناسب می‌تواند انسان را از بسیاری از گمراهی‌ها و کج روی‌ها نجات دهد و به سمت و سوی اخلاق و رفتار شایسته بکشاند.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول