اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد:

کتابخانه مرکزی یزد 16 سال در انتظار بهره‌برداری است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: کتابخانه مرکزی استان یزد از مهم‌ترین پروژه‌های فرهنگی استان است که پس از 16 سال هنوز ناتمام است.

کتابخانه مرکزی یزد 16 سال در انتظار بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین پارسائیان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای برنامه ریزی یزد 300 میلیون بودجه در نظر گرفته و هزینه محوطه سازی نیز طی جلسه‌ استاندار یزد با معاون وزیر، به مرحله تامین رسید اما تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این کتابخانه در بافت تاریخی واقع شده است، سازمان میراث فرهنگی مدعی است ارتفاع ساختمان مذکور با استانداردهای سازمان یونسکو مغایرت دارد و باید آخرین طبقه ساختمان حذف شود که در صورت حذف آن بیت‌المال تضرر پیدا می‌کند.

پارسائیان عنوان کرد: امید بر این بود که تاکنون پروژه تمام شده باشد و حتی دو اعتبار 500 میلیون تومانی نیز برای آن در نظر گرفته شده بود که متأسفانه با مشکلات ایجاد شده در ارتفاع ساختمان، استفاده لازم از اعتبارات صورت نگرفت.

وی بیان کرد: فضای کتابخانه برای هر 50 نفر یزدی در استان 5.7 متر است که در کشور در این زمینه حائز رتبه برتر است همچنین در کل کتابخانه‌های استان، یک میلیون و 751 هزار جلد کتاب وجود دارد که به ازای هر نفر 1.7 جلد کتاب وجود دارد.

پارسائیان با اشاره به برنامه‌های مهم این نهاد در سال گذشته گفت: در سال گذشته برای ارتقاء سطح مطالعات و فرهنگی مردم دارالعباده یزد ،پنج ایستگاه کتاب با 15 عنوان کتاب در سطح استان راه‌اندازی شد که ماهانه این عناوین به روز رسانی می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی به طور آن‌لاین و حضوری برای کودکان و بزرگسالان، بحث تحت وب بودن اطلاعات کتابخانه‌های عمومی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مناسبت‌های مهم ملی و اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های سال گذشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد اظهار داشت: برای مسابقات کتابخوانی و تشویق مردم، مبلغ 15 میلیون و 53 هزار تومان هزینه کردیم و 62 کتابخانه، 115 کلاس و فضا نیز برای کتابخوانی کودکان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیصی برای کتابخانه‌های عمومی گفت: متاسفانه اعتبار در قبال برنامه‌های این نهاد جوابگو نیست و همکاری تمام دستگاه‌های دولتی را می‌طلبیم.

به گزارش فارس، در استان یزد 91 باب کتابخانه عمومی وجود دارد که برای 24 هزار و 554 عضو خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/2464/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول