اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

کتاب‌های درسی ملی در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه درسی ملی نیز رونمایی شد، گفت: این کتاب‌ها به‌زودی در اختیار آموزش و پرورش سراسر کشور قرار می‌گیرد.

کتاب‌های درسی ملی در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در جمع فرهنگیان استان در دهکده ساحلی انزلی، دانشگاه فرهنگیان را از قوی‌ترین دانشگاه‌های منطقه عنوان کرد.

به گفته وی، تنها دو دانشگاه تربیت مدرس و فرهنگیان است که رئیس جمهور، ریاست هیئت‌ مدیره آن را به‌عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: نقشه جامع آموزش و پرورش برای نخستین‌بار در طول تاریخ کشور به صورت قانون در تمام مراجع قانونی نظام درآمد و به تأیید رهبری رسید.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش را بزرگ‌ترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی و مولد سرمایه اجتماعی و تولیدکننده دانستند، افزود: سال گذشته یک‌میلیون دانش‌آموز در آزمون سراسری شرکت کردند.

حاجی بابایی، ادامه داد: از این تعداد دانش‌آموزان، 700 هزار نفر برای دانشگاه فرهنگیان علامت زدند که 25 هزار نفر را انتخاب کردیم.

وی با اشاره به اینکه از 25 هزار نفر، شش هزار نفر معدلشان 20 و بقیه معدلشان بالای 17 است، تصریح کرد: اول بهمن که این دانشجویان وارد دانشگاه شدند، حکم استخدام همه را زدیم و فروردین‌ماه 25 درصد به حقوقشان افزوده شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، این دانشجویان پس از چهار ترم می‌توانند، 12 ساعت در آموزش و پرورش تدریس کنند.

وی خاطرنشان کرد: 25 هزار نفر، 31 هزار معلم برای ارتقا از کاردانی به کارشناسی وارد دانشگاه شدند.

حاجی بابایی گفت: امیدواریم در 10 سال آینده تمام معلمان کشور دارای مدرک فوق لیسانس باشند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست‌های کلی «ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شد، ابلاغ فرمودند.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: در این ابلاغیه، ارتقای جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و عهده‌‌دار اجرای سیاست‌های مصوب و هدایت و نظارت بر آن از مهد کودک و پیش‌دبستانی تا دانشگاه به عنوان امر حاکمیتی با توسعه همکاری دستگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی، با اشاره به اینکه تربیت معلم در بهترین جای ایران با بهترین دانش‌آموزان و بهترین مدرسان قرار داشت، اما مدرک آنها معادل درنظر گرفته می‌شد، ادامه داد: دانشگاهی در یک نقطه دور افتاده که معلم درستی هم ندارد، مدرکش بین‌المللی محسوب می‌شود.

حاجی‌بابایی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: 600 پژوهشگر درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نظر داده‌اند و مقام معظم رهبری نیز مهر تأیید نهایی را بر آن زده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه درسی ملی نیز رونمایی شد، اذعان کرد: کتابش به‌زودی در اختیار آموزش و پرورش سراسر کشور قرار می‌گیرد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، در برنامه درسی ملی سند و نقشه راه کتاب‌، ساعت‌، کلاس‌، مدرسه‌‌ها و روش‌های تدریس تعریف شده است.

وی، برطرف شدن مشکلات معلمان و کسب جایگاه معلم را در گرو اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان دانست و تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که گفتمان حاکم بر آموزش و پرورش در جامعه تغییر پیدا کند.

حاجی بابایی متذکر شد: حرکت ما در آموزش و پرورش طبق سیاست‌های کلی و سند تحول بنیادین و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی، بهر‌مندی مدارس از فناوری‌های جدید و هوشمندسازی را مورد تأکید قرار داد و یکی از موارد مطرح شده در سند بنیادین را ذکر کرد.

وزیر آموزش و پرورش، آموختن پنج عنصر علم، عمل، ایمان و اخلاق به دانش‌آموزان را مهم برشمرد.

وی درباره پرداخت سرانه، اذعان کرد: سال 90، 180 میلیارد تومان سرانه دادیم، اما سال گذشته 50 میلیارد تومان سرانه پرداخت و بدهی‌های قدیمی را پاک کردیم.

حاجی‌بابایی، تولیدات آموزش و پرورش را گران قیمت‌ترین تولیدات دانست و تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی است.

انتهای پیام/2300/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول