اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خبر داد

اجرای طرح مشاوره کتاب در فارس

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان فارس گفت: طرح مشاوره کتاب از ابتدای امسال در کتابخانه‌های استان فارس اجرا می‌شود.

اجرای طرح مشاوره کتاب در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های فارس، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور اظهار داشت: پیش‌طرح مشاوره کتاب توسط تیم برنامه‌ریزی و طرح و برنامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان به دست آمد و با مشورت متخصصانی که از اهالی حوزه و دانشگاه بودند طرح مشاوره کتاب تدوین شد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کتابداران نباید تنها به امانت دادن کتاب اکتفا کنند بلکه باید تبدیل به مشاورانی امین شوند که مهم‌ترین رسالتشان مشاوره کتاب به صورت تخصصی است»، طرح مشاوره کتاب در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: در طرح مشاوره کتاب در ابتدا وظیفه تهیه سیرهای مطالعاتی با ویژگی‌هایی متناسب با شخصیت و رشته تحصیلی، اقشار مختلف جامعه تهیه شده سپس خصوصیاتی مانند سن، سلایق افراد، گرایشات تحصیلی، شهر و منطقه سکونت فرد به عنوان شاخصه‌های بومی و منطقه‌ای لحاظ می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس عنوان کرد: در تهیه سیرهای مقدماتی، موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و هنری و سایر موضوعات متنوع دیگری که لازم بود افراد به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند گنجانده شده است.

اسماعیل‌پور ابراز داشت: افرادی نیز با زمینه فکری کتاب و فرهنگ کتابخوانی و تجربیاتی در حوزه مشاوره انتخاب شدند و مورد آموزش تخصصی طرح مشاوره کتاب قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: شماره تلفن‌های اعلام شده برای طرح مشاوره کتاب در تمام مراکز کتابخانه‌های عمومی وجود دارد و مخاطبان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری تنها با یک شماره‌گیری ساده از کتاب مورد نظر خود اطلاعات بگیرند.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این طرح که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه افراد است،  10 هزار جلد کتاب ارائه می‌شود.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: عدالت توزیعی در این طرح لحاظ شده به دلیل آن که دسترسی تلفن برای عموم مردم امکان دارد.

وی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود از این گنجینه عظیم کتب بهره کافی را ببرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این زمینه مثال آورد و افزود: مادران در مورد تربیت فرزندان و پرورش اخلاقی، دانش‌آموزان در زمینه تحصیل خود و اشخاص شاغل در حرفه و شغل و یا در زمینه علائق دینی و اعتقادی می‌توانند به دنبال کتاب مورد علاقه و نیاز خود باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در این طرح علاوه بر آن که کتب مورد نیاز مراجعان و مخاطبان به صورت تلفنی مشخص است، مکان کتابخانه‌ای که این کتاب در ‌آن ارائه شده نیز به مخاطبان اعلام می‌شود.

وی متذکر شد: کتبی که در این طرح استفاده می‌شود توسط همکاران در بخش منابع اداره کل گلچین و به مشاوران ارائه شده و به این ترتیب هر کتابی مورد مشاوره قرار نمی‌گیرد.

اسماعیل‌پور در پایان اذعان داشت: این طرح موجب شادابی و نشاط در حوزه کتاب‌خوانی شده ضمن اینکه کتابداران در این استان آموزش‌هایی فرا گرفته‌اند که موجب تقویت علمی آنان می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول