اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان آموزش‌ فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرد

استفاده از توان بخش خصوصی برای مهارت‌آموزی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: توان بخش خصوصی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در آذربایجان غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که این موضوع در افزایش مهارت‌های شهروندان موثر است.

استفاده از توان بخش خصوصی برای مهارت‌آموزی در آذربایجان غربی

جمشید اسعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استقبال می‌شود و حمایت‌های مالی و قانونی از آنها به عمل می‌آید زیرا کاهش تصدی‌گری و کاهش بار مالی دولت در طول سال‌های اخیر از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان است.

وی فعالیت بخش خصوصی را در افزایش مهارت‌های اقشار مختلف جامعه موثر دانست و تصریح کرد: از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی نسبت به تاسیس آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد گام برداشته می‌شود تا از این طریق به علاقه‌مندان و هنرجویان در رشته‌های مختلف آموزش‌های مورد نیاز ارائه شود.

اسعدی به آموزش در مراکز جوار دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در سازمان فنی و حرفه‌ای بخشی با عنوان جوار دانشگاهی راه‌اندازی می‌شود، به طوری که این قبیل آموزش‌ها در مراکز جوار دانشگاهی به صورت موقت برای یک یا چند دوره ارائه می‌شود برای پوشش نیاز آموزشی دانشجویان متقاضی ارائه می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی به اجرای طرح بازدید همگانی اشاره کرد و بیان داشت: این طرح در طول سال دو نوبت اجرا می‌شود، به طوری که با هدف شناساندن فعالیت‌های سازمان به اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان برپا شده است تا نسبت به مشاغل شناخت پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: در اثر اجرای این طرح دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی، دبیرستان، جوانان جویای کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، دانشجویان، بسیجیان، جهادگران با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و فعالیت‌های آن آشنا می‌شوند همچنین از هیئت‌های علمی و کارشناسان برای ارائه مقاله در ارتباط با فعالیت‌های این سازمان دعوت به عمل می‌آید.

اسعدی اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، تبیین نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و مهارتی در جامعه، ترغیب و تشویق جوانان به یادگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی در مسیر بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنها و .. از مهم‌ترین اهدافی است که با اجرای این طرح دنبال می‌‌شود لیکن امیدوار هستیم به درصد بالایی از این اهداف دست یابیم.

انتهای پیام/61002/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول