اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان ‌رضوی:

راه‌اندازی 18 مرکز فنی و حرفه‌ای قابل قدردانی است

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی گفت: خدمات دولت دهم در حوزه فنی و حرفه‌ای قابل قدردانی بوده و راه‌اندازی 18 مرکز فنی و حرفه‌ای در سطح خراسان‌رضوی یکی از اقدامات بی‌سابقه به شمار می‌رود که در این دولت محقق شد.

راه‌اندازی 18 مرکز فنی و حرفه‌ای قابل قدردانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ سیدجلال خوابنما ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی اظهار کرد: از سال گذشته سند راهبردی فنی و حرفه‌ای تکمیل شده است.

وی افزود: براساس این سند در سال 91، باید پنج درصد از کارگاه‌های آموزشی بروز و تجهیز می‌شدند که این پنج درصد به معنی 17 کارگاه است.

خوابنما با بیان اینکه در سال 91 فقط سه درصد از این پنج درصد محقق شد، خاطرنشان کرد: در سال 91 موفق به تجهیز هشت کارگاه شدیم و همچنین در مسیر انرژی خورشیدی نیز گام‌های موثری برداشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی در سال گذشته، شاهد صرفه‌جویی مطلوب اداره فنی و حرفه‌ای در هزینه‌ها بوده‌ایم به طوری که در نهایت هیچ کمبود و کسری بودجه را احساس نکردیم.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی با بیان اینکه در سال 91، سازمان فنی و حرفه‌ای 20درصد مازاد آموزش داشته گفت: این 20 درصد آموزش به معنی 11 میلیون نفر ساعت آموزشی بوده که در نوع خود اتفاق مبارکی است.

خوابنما تاکید کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در عملکرد سال گذشته خود به سه محور آموزش در حوزه صنعت، کشاروزی و خدمات توجه جدی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اهتمام ویژه‌ای در حوزه آموزش کشاورزی داشته‌ایم، افزود: در سال 91، در حوزه صنعت 55 درصد، در حوزه کشاورزی 13 درصد و در حوزه خدمات 32 درصد آموزش داشته‌‌ایم.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه در سال 92 باید 40 درصد از آموزش‌ها در حوزه مشارکت مردمی صورت گیرد، گفت: سهمیه سال 92 نیز طبق روال سال گذشته بوده و امیدواریم با همکاری بیشتر بخش مردمی تا سقف 9 میلیون و 200 هزار نفر که تعهد سازمان است را محقق کنیم.

خوابنما ادامه داد: در سال 91 در سطح استان در مجموع، 207 هزار ثبت نامی داشته‌ایم و در نهایت 110 هزار نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند که در قیاس با سال 90 رشد 11 درصدی داشته است.

وی از راه‌اندازی 18 مرکز فنی و حرفه‌ای در سه سال اخیر در سطح خراسان‌رضوی یاد کرد و اظهار کرد: خدمات دولت دهم در حوزه فنی و حرفه‌ای قابل قدردانی بوده و راه‌اندازی 18 مرکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان یکی از اقدامات بی‌سابقه به شمار می‌رود که در این دولت محقق شد.

به گفته خوابنما عملکرد شورای شهر جای تاسف دارد و امیدواریم در دوره بعد شورای شهری روی کار بیاید که فهم مهارتی داشته باشد.

انتهای پیام/70023/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول