اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای خراسان‌رضوی خبر داد

بازدید بخش‌های دولتی و خصوصی از 55 مرکز فنی و حرفه‌ای

مدیرکل فنی حرفه‌ای خراسان‌رضوی گفت: بازدید همگانی از 55 مرکز فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی در دو بخش خصوصی و دولتی از یکم اردیبهشت ماه به مدت 11 روز صورت می‌گیرد.

بازدید بخش‌های دولتی و خصوصی از 55 مرکز فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجلال خوابنما ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی در محل اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی اظهار کرد: بازدید همگانی از مراکز فنی و کارگاه‌های آموزشی در دو بخش دولتی و خصوصی صورت می‌گیرد.

وی افزود: این بازدید همگانی از یکم اردیبهشت ماه به مدت 11 روز انجام می‌شود و هدف اصلی آن آشنایی بیشتر عموم مردم با فعالیت‌ها در حوزه فنی و حرفه‌ای و ایجاد فضای مناسب برای بهبود مهارت‌آموزی است.

خوابنما با بیان اینکه شش مرکز در سطح مشهد میزبان عموم شهروندان مشهدی در این بازدید است، خاطرنشان کرد: بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای، بازدید سراسری و کشوری بوده که برای دومین سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دومین سال برگزاری بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای سطح استان خراسان‌رضوی، 55 مرکز دولتی به همراه 340 کارگاه آموزشی و همچنین 49 مرکز خصوصی در قالب 2 هزار کارگاه آموزشی آماده بازدید عموم مردم در سطح استان است.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای خراسان‌رضوی یادآور شد: در طرح بازدید همگانی به شکل جدی به مقوله اشتغال‌زایی از مسیر مهارت‌آموزی پرداخته شده است؛ سال گذشته به دلیل اطلاع‌رسانی نامطلوب از این بازدید استقبال شایسته‌ای صورت نگرفت.

خوابنما با تاکید بر اینکه المپیاد مهارت کشوری و جهانی نیز یکی از برنامه‌های جدی در مسیر مهارت‌آموزی است، گفت: این المپیاد در چند مرحله شهرستانی، استانی، کشوری به شکل سالانه و مرحله جهانی به شکل دوسالانه برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: این المپیاد هر ساله در خرداد ماه به شکل شهرستانی، در مرداد ماه استانی و در مهر ماه کشوری برگزار شده و برگزیدگان کشوری هر دو سال در عرصه جهانی به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای خراسان‌رضوی اذعان داشت: المپیاد مهارت در سطح جهانی در سال 2013 در کشور آلمان برگزاری می‌شود؛ در این المپیاد به جز دو رشته، در 27 رشته متولدین سال 71 به بالا می‌توانند شرکت کنند.

انتهای پیام/70023/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول