اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز:

شاهنامه‌خوانی راهی برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز گفت: شاهنامه‌خوانی و آشنایی کودکان با قهرمانان ملی یکی از راه‌های مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

شاهنامه‌خوانی راهی برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین تقوی در دومین همایش استانی شاهنامه‌خوانی هویت ملی ـ اسلامی که امروز در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه همه ما فرهنگیان است که دانش‌آموزان را با هویت ایرانی، اسطوره‌ها و قهرمانان ملی که در تاریخ ثبت شده‌اند، آشنا کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر استکبار جهانی با هجمه فرهنگی به جنگ با کشور ما پرداخته است، آموزش و پرورش باید با برنامه‌های مختلف با این هجمه‌های فرهنگی مقابله کند.

این مسئول اضافه کرد: از جمله اقدامات خوبی که در این زمینه صورت گرفته است می‌توان به نقاله‌خوانی و شاهنامه‌خوانی در مدارس سطح کشور اشاره کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز عنوان کرد: در تاریخ قبل از اسلام و در زمان پیامبر (ص) وقتی صحبت از قهرمانی و قدرت بود از رستم سخن به میان می‌آمد. بنابر این می‌بینیم که در آن دوران هم میان ملل مختلف رستم نماد پهلوانی و قدرت بود پس چرا کودکان و نوجوانان ما نباید با این نماد قدرت بیش از این آشنا شوند.

تقوی بیان کرد: در کشوری مانند چین بیش از 360 قصه نوشته شد تا مادران برای کودکان خود بخوانند که هدف چینی‌ها از این اقدام آشنا کردن کودکان و نوجوانان با قهرمانان ملی چین است و نتیجه این کار علاقه به وطن‌شان خواهد بود.

وی افزود: بنابر این ما نباید قصه‌های پهلوانان ایران را که آمیخته با هویت ملی و دینی ماست از کودکان و نوجوانان دور کنیم بلکه باید تلاش کنیم آنان بیشتر با قهرمانان ملی آشنا شوند.

این مسئول ادامه داد: همایش شاهنامه‌خوانی نیز به همین منظور برگزار شده که نخستین دوره این همایش به صورت سراسری برگزار شد و امسال نیز این همایش به صورت استانی برگزار شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده نیز این همایش را به نحو مطلوب در استان برگزار کنیم تا کودکان ما با قهرمانان ملی بیش از این آشنا شوند.

تقوی یادآور شد: کودکان ما باید افتخار کنند که ایران کشور کهنی است، قهرمانان و مردان بزرگی داشته و در آینده قهرمانی‌ها و پهلوانی‌های گذشتگان را دنبال کنند.

انتهای پیام/77010/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول