اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تاکید کردند

سپاه مظهر عزت و اقتدار / نقش موثر سپاه در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان

ائمه جمعه جنوب تهران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مظهر اقتدار و عزت ایران دانسته و تاکید کردند: سپاه پاسداران نقش موثری در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دارد.

سپاه مظهر عزت و اقتدار / نقش موثر سپاه در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران امام جمعه جوادآباد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تحصیل تقوا عبادت است، عبادتی که به امر خداوند صورت می‌گیرد و از جمله برنامه‌هایی است که بدون تردید خشنودی حضرت حق را به دنبال خواهد داشت پس خودم و همه شما مومنین و مومنات را به تقوای الهی دعوت می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در تشریح ویژگی‌های فرد متقی گفت: مرد یا زن با تقوا کسی است که در خانه خوب همسرداری کند چون آبروی فرد و خانواده و جامعه به تقوای الهی است و هیچ فرد، خانواده و جامعه‌ای نزد خداوند با ارزش‌تر از اهل تقوا نیست و زیان‌های که زن و شوهر و پدران و مادران و فرزندان جامعه از یکدیگر می‌بینند نتیجه بی‌تقوایی آنهاست، پس برای داشتن یک خانواده سالم بر زنان و شوهران واجب است که آراسته به تقوا باشند.

تقوا سبب استحکام خانواده می‌شود

حسینی با تاکید بر اینکه اگر تقوا در خانواده حاکم باشد آن خانواده مستحکم خواهد بود و دچار خسارت‌های فراوان نخواهد شد، افزود: یکی از عوامل اختلافات، توقعات بیجای زن و شوهر از یکدیگر است و باعث ناسازگاری اعضای خانواده می‌شود بدون شک وقتی خواسته پرتوقع از طرف همسر تحقق پیدا نکند موجب کدورت و رنجش دل و درنهایت کینه و نفرت، و در نتیجه تلخ شدن زندگی و خرابی ساختمان صفا و صمیمیت و عشق و محبت است.

مردم راه نفوذ هواپرستان و مخالفان نظام و ولایت را مسدود کنند

امام جمعه جوادآباد بر رعایت تقوا در انتخابات تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه به‌زودی در فضای انتخابات قرار می‌گیریم و کم کم به زمان خلق حماسه سیاسی نزدیک می‌شویم در ادامه فرمایشات حضرت علی(ع) راجع به تقوای کارگزاران و مردم ، باید ملت ما با هوشیاری و هوشمندی و احساس روز افزون مسئولیت راه نفوذ دشمنان و هواپرستان و کسانی که با نظام و ولایت مخالف هستند را مسدود کنند و همه با وحدت و یکپارچگی «کانهم بنیان مرصوص » مثل یک دژ پولادین در مقابل دشمن بایستید چون دشمن تلاش می کند این مردم را برای زمین زدن همین مردم(خودشان) پل قرار دهد و به مطامع و اهداف شیطانی خود برسند.

نقش به سزای سپاه در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان

این مقام مسئول با اشاره به دوم اردیبهشت ماه، سی و چهارمین سالروز تأسیس رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عنوان کرد: سپاه پاسداران در اداره کردن هشت سال دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و همچنین در روشن نگه‌داشتن مشعل مقاومت فلسطین تلاش‌های فراوانی داشت و موفق هم بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در برهم خوردن توطئه‌های داخلی و خارجی علیه انقلاب نقش کلیدی داشت که استعمارگران در صدر آنها آمریکا قصد از میان برداشتن ایران را داشتند و ولایت فقیه که اصل نظام دینی است را باز تولید نظام سلطنتی خواندند و برای براندازی آن تلاش فراوانی کردند اما تا به امروز سپاه پاسداران و تفکر بسیجی از انقلاب اسلامی محافظت کرده است.

ادامه شیطنت آمریکا  و گرفتاری در دام حماسه سیاسی ایران

حسینی شیطنت، خرابکاری و ظلم و ستم را مهم‌ترین اقدامات آمریکای جنایتکار خواند و گفت: شیطان بزرگ هر روز و در مکان‌ها و کشورهای مختلف حضور و نفوذ نحس آمریکا را مشاهده می‌کنید. در کشور های اسلامی که مردم می‌خواهند آزادانه و با عزت زندگی کنند و کشور خود را اداره کنند اما این شیطان بزرگ با حضور خود و حمایت از مخالفان  تروریست‌ها و منافقان ظلم و ستم و کشتار را پیش می‌گیرند مثلا در سوریه ، بحرین، افغانستان، پاکستان و عراق و فلسطین که چقدر اقدامات ضد حقوق بشری انجام می‌دهد.

امام جمعه جوادآباد تاکید کرد: در برخی کشور‌ها حمله نظامی و در برخی کشور‌ها تهاجم فرهنگی که همه آنها را درباره ایران امتحان کرده و تو دهنی خورده است و روز به روز هم شاهد کاهش تأثیر سیاست‌های آمریکا در منطقه و کل جهان هستیم. نمونه بارز آن انتخابی که مردم ونزوئلا کردند که کشورهایی که این پیروزی را تبریک گفتند حکایت از انزوای آمریکا و منفور بودن آن را می‌رساند.

وی ادامه داد: آمریکای جنایتکار همواره در انتخابات ایران هم شیطنت کرده و می کند و پیروز میدان ملت ایران است که با حضور حداکثری خود و انتخاب فردی که پایبند به انقلاب و ارزشها  و منافع ملی و پایبند به نظام اسلامی و پایبند به عقل جمعی و تدبیر است را به اقتدار کشور ایران و تزلزل استکبار جهانی خواهد انجامید، در مسیر انتخابات سعی کنیم آرامش حفظ بشود و اخلاق اسلامی حاکم باشد و سیاست ما تحت معنویت ما باشد و با بصیرت و تحقیق ، فردی که نقائص دولت و اعضای شورای قبلی را نداشته باشد انتخاب کنیم.

نقش ام‌البنین (س) در قیام عاشورا

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زندگی‌نامه حضرت ام‌البنین (س) گفت: این حضرت وقتی که امام حسین‌(ع) عازم سفر کربلا بودند مرتب به اصحاب امام و فرزندان خودش سفارش می‌کرد که چشم و دل مولایم امام حسین (ع) و فرمان‌بردار او باشید و پس از کربلا نیز شهادت چهار جوان خود را که نظیر ندارد در راه دفاع از امام زمان(عج) خویش سهل می‌شمارد و پس از آن با نوحه سرائی و مرثیه خوانی در بقیع استفاده کرده تا ندای مظلومیت کربلائیان را به گوش نسل‌های آینده برساند و همیشه فرزند حضرت عباس(ع) را همراه خود می‌برد تا نسل آینده با نسبت به حقایق آگاه  بینا کند و این یک‌ تربیت سیاسی بود.

امام جمعه جوادآباد با تاکید بر الگوگیری مادران شهدا از حضرت ام‌البنین (س) تصریح کرد: مادران و همسران شهدا نیز از ام البنین (س) الگو گرفتند و فرزندان خود را فدای انقلاب و ولایت کردند و پس از آن با صبر و بصیرت یاد و اهداف آنها را زنده نگه‌داشتند و تا نسل‌های بعدی تربیت بشوند و اهداف آنها را در پی بگیرند که خیلی موفق هم بودند.

ائمه مراقب اعمال ما هستند

خطیب نماز جمعه خیرآباد در خطبه‌های نماز جمعه ضمن سفارش همگان به تقوای الهی در ارتباط با مراقبت از اعمال به ایراد سخن پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر محسن‌زاده گفت: مراقب اعمال ما ائمه اطهار(ع) هستند؛ یعنی بعد از خدای عالم و قرآن کریم و پیغمبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) شاهد بر اعمال ما هستند.

امام جمعه خیرآباد افزود: در واقع چون آنها واسطه فیض هستند و تمام برکات عالم به دست پیغمبر اکرم (ص) می‌رسد، از دست پیغمبر اکرم(ص) به دست ائمه طاهرین رسیده و ما از طریق ائمه طاهرین به آن فیوضات نائل می‌شویم.

وی ادامه داد:‌ قدرت، توان و علم ما در حیطه اختیارات ائمه (ع) است و لحظه به لحظه، هر کاری اگر بناست انجام بدهیم باید با توکل به این عزیزان و تحت فرامین آنان باشد.

محسن‌زاده گفت: سروران ارجمندم شما را توصیه می‌کنم در محضر خدا، پیامبر خدا و ائمه (س) اجمعین تن به ذلت گناه ندهیم.

امام جمعه خیرآباد در خطبه‌های دوم نماز عبادی‌ ـ سیاسی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های متقین خشوع در عبادت است، خشوع در احکام به مناسبت‌های مختلفی آمده است که امروز به چند نمونه از آنها اشاره می‌شود.

سپاه مایه افتخار و عزت اسلام است

امام جمعه خیرآباد اذعان کرد: دوم اردیبهشت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در شرایط کنونی مایه‌ افتخار و عزت اسلامی است، به همین خاطر بسیاری از کشورها از سپاه و بسیج الگوبرداری می‌کنند.

محسن‌زاده تصریح کرد: اقتدار و سربلندی سپاه  نشأت گرفته از عنایت خداوند متعال، درایت حضرت امام خمینی (ره) و هدایت‌های مقام معظم رهبری است و همه باید از سپاه و بسیج حمایت کنند ، نیروهای سپاه پاسداران به عنوان نیروهای با بصیرت و دانشمند در عرصه‌های نظامی و ولایتمداری هستند که دارای قدرت بالای عملیات میدانی و ساختار بسیار قوی هستند.

وی افزود: اندیشه بسیجی و پاسداری از حریم ولایت و ولایتمداری تنها راه احیاء حاکمیت اسلام در همه عرصه‌ها و رشد، تعالی، پیشرفت و توسعه بر مبانی دینی است ، باید در مقابل کسانی که تضعیف سپاه و بسیج را دنبال می‌کنند ایستاد و آن‌ها را از صحنه خارج کرد.

این خطیب جمعه اظهار داشت: در حال حاضر نام سپاه لرزه بر اندام دشمنان اسلام می‌اندازد، نام سپاه مایه امید و امیدواری، مقاومت و بیداری برای دوستان و اعمال ترس و واهمه بر اندام دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ایمان، تقوا، اخلاق، داشتن دانش، روحیه و رویّه نظامی، ولایتمداری، ارتباط و تعامل وسیع با حوزه معرفت دینی و روحانیت و بصیرت در عرصه شناخت فتنه و عملکرد صحیح از شاخصه‌های مهم سپاه است، سپاه به‌عنوان یکی از هدایای ویژه الهی به ایران و اسلام است بنابراین روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همه برادران سپاهی تبریک عرض می‌کنم.

محسن‌زاده گفت: دوشنبه‏ دوم اردیبهشت ماه به‌عنوان روز زمین پاک نامگذاری شده است این روز مناسبت سالانه‌ای است که با هدف افزایش آگاهی و تجلیل از محیط زیست کره زمین نامگذاری شده است.

این مقام مسئول افزود: روز جهانی زمین پاک هر ساله در 23 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت ماه در تمام دنیا برگزار می شود و به همه مردم یادآوری می کند که نباید سیاره خود «زمینی را فراموش کنند، در ایران نیز همزمان با دیگر کشورهای جهان هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته در سراسر کشور برپا می شود و نخستین روز این هفته (دوم اردیبهشت) به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است.

خطیب نماز جمعه اظهار داشت: ایجاد احساس مسئولیت بین جامعه نسبت به پاکیزه نگه داشتن این نعمت خدادادی وظیفه همگانی است که این روز را گرامی می داریم.

سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) روز تکریم همسر و خانواده شهدا

محسن‌زاده اذعان داشت: چهارشنبه ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏چهارم اردیبهشت‏، 13جمادى‏الثانى سالروز وفات حضرت ام‏البنین(س) است که به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، ثبت روز وفات حضرت‌ ام‌البنین (س) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا از چند جهت حائز اهمیت است، بزرگداشت شخصیت‌هایی که اسوه هستند چند جنبه دارد، یکی از این جوانب توجه به شخصیت حضرت ام‌البنین (س) در تاریخ، فداکاری‌ها و بزرگواری ایشان است.

امام جمعه خیرآباد گفت: پنج شنبه ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏5 اردیبهشت‏ مصادف است با شکست حمله نظامى آمریکا به ایران در طبس بر اثر توفان شن در سال 1359 ماجراى تهاجم نظامى به طبس پیروزی بزرگ ایران و در مقابل، تضعیف موقعیت ابرقدرتى آمریکا در صحنه روابط بین‏المللى و واماندگى آن در مواجهه با انقلاب اسلامى بود این شکست، آن‌قدر عظیم بود که به گفته امام(ره)، آن دانه‏هاى شن، مأمور خداوند بودند.

وی ادامه داد: به قول استاد دانشگاه «ویلیام ومرى»، «در آوریل 1980 (1359)، پنجه‏هاى خرد شده عقاب آمریکا، در کویرهاى ایران جا ماند و مدفون شد».

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت:‌ وقتى از «هارولد بروان»، وزیر دفاع وقت آمریکا چگونگى این شکست را پرسیدند، چنین پاسخ داد: «آیةالله خمینى در بالکن مقر سکونت خود حضور یافت و با هر حرکت دست او، یک هواپیما به زمین افتاد». پیام مهمى که در بازخوانى ناکامى توطئه‏هاى گوناگون دشمنان -که از ابتداى انقلاب اسلامى تا کنون بر علیه انقلاب اسلامى داشته‏اند، وجود دارد، این است که تا مادامى که مسئولان نظام اسلامى و مردم، در مسیر آموزه‏هاى حیات بخش الهى گام بردارند، امدادهاى غیبى همواره پشت و پناه انقلاب و جمهورى اسلامى خواهد بود.

محسن‌زاده گفت: در رسانه‌های عمومی ملاحظه فرمودید دو انفجار در روز دوشنبه هنگام برگزاری مسابقه دو ماراتن در شهر بوستون آمریکا و در محل استقرار تماشاگران مسابقه روی داد که منجر به کشته شدن چند نفر گردید ، آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بیگناه پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه سکوت میکنند اما بعد از چند انفجار در آمریکا ، همه دنیا را پر از جنجال می‌کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به پیروی از منطق اسلام با هرگونه انفجار و کشتار مردم بیگناه چه در بوستون آمریکا و چه در پاکستان، افغانستان، عراق و سوریه مخالف است و آن‌را محکوم می کند ، مسلمانان خود قربانی تروریسم هستند، در اسلام تاریخ تروریسم از روز هجرت رسول خدا(ص) آغاز می‌شود که مشرکان قریش در جلسه‌ای تصمیم گرفتند حضرت را در خانه‌اش ترور کنند اما این توطئه با لطف خدا به حضرت پیامبر(ص) که رسولش را از توطئه با خبر کردند و خوابیدن حضرت علی(ع) در بستر حضرت خنثی گردید ، پس از آنکه حضرت به مدینه هجرت کردند نیز چندین‌بار از سوی مشرکان قریش و یهودیان مورد سوء قصد به قصد ترور قرار گرفتند اما نکته این است که رفتار آمریکا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال کشتار مردم بیگناه، متناقض است و بر همین اساس معتقدیم که آمریکا و جبهه مقابل جمهوری اسلامی ایران، غیر منطقی هستند.

خطیب جمعه خیرآباد گفت:‌ رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند؛ به دلیل این تناقض ها، بی‌منطقی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌اعتنایی‌ها به اصول انسانی تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است ، این چگونه منطقی است که اگر کودکان و زنان در افغانستان و پاکستان به وسیله آمریکایی‌ها کشته شوند و در عراق و سوریه نیز تروریست های مورد حمایت آمریکا، غرب و صهیونیست ها، فاجعه آفرینی کنند، اشکالی نداشته باشد اما اگر انفجاری در آمریکا یا یک کشور غربی روی دهد، همه دنیا باید هزینه آن را بپردازند، این روحیه و تفکر آمریکا و غرب که خود را تافته جدا بافته از دیگران میدانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آنهاست که انشاء ا... امیدواریم هرچه زودتر شاهد زوال همه ظالمان و جباران عالم باشیم.

انتهای پیام/2462/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول