اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله شبستری:

جوابی کوبنده در برابر گزینه نظامی دشمن روی میز است

امام جمعه تبریز گفت: به دشمنان ایران اسلامی که گزینه حمله نظامی را روی میز دارند، اعلام می‌کنیم که گزینه دفاع با تمام توان و قوا روی میز است و هر حرکت نابخردانه از سوی آنان جوابی قاطع، سریع و کوبنده در پی‌خواهد داشت.

جوابی کوبنده در برابر گزینه نظامی دشمن روی میز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی تبریز با اشاره به فرارسیدن سالروز واقعه طبس اظهار کرد: آمریکایی‌ها پس از تسخیر سفارت خود در ایران به دست دانشجویان پیرو خط امام که در حقیقت این مکان حکم جاسوس‌خانه را داشت به دنبال جبران این ضربه سخت و تحقیر تاریخی به دست فرزندان انقلاب و امام (ره) بودند.

وی تصریح کرد: از این رو با برنامه‌ریزی‌های متعدد در صدد برآمدند برای اعاده آبروی خود بر خلاف تمام معاهدات و قوانین بین‌الملل با حمله نظامی به ایران، اراده، مقاومت و استکبارستیزی ملت را بشکنند و با نابود ساختن مراکز حساس و حیاتی نظام، آزاد کردن جاسوسان و اجرای یک کودتای نظامی، جمهوری اسلامی را ساقط و رژیم دلخواه کاخ سفید را سرکار بیاورند.

امام جمعه تبریز در ادامه گفت: دولتمردان کاخ سفید برای آنکه بتوانند به اهدافی که در صحرای طبس در پی آن بودند دست بیابند نزدیک به شش ماه در صحرای آریزونا نیروهای کماندوی ویژه خود را آموزش دادند.

وی تاکید کرد: آمریکا در آن دوران با در اختیار گرفتن برخی از نیروهای منافق ایرانی در صحرای آریزونا که شبیه کویر لوت ایران است با مدرن‌ترین هلی‌کوپترها و قوی‌ترین کماندوها تمرینی را انجام داده بود تا حمله موضعی به ایران را هرچه زودتر انجام دهند و گروگان‌های خود را آزاد کنند.

آیت‌الله سبستری، شکست عملیات در صحراى طبس براى دولتمردان آمریکایى به طور و مردم جهان بسیار شگفت‌آور، غیرمنتظره و برخلاف مسائل علمى و تکنیکى خواند و گفت: در پی این واقعه از آنجا که هدف آمریکا نابودى انقلاب اسلامی ایران بود، نیروهاى انقلاب به ویژه امت مسلمان که به پیروى از رهبر خویش معابر و خیابان‌ها را از شعار و فریاد مرگ بر آمریکا پر کرده بودند، بر بغض خود علیه آمریکا بعد از حادثه طبس افزودند.

وی تاکید کرد: آمریکا با دست زدن به این توطئه نافرجام خود را بیش از گذشته در ایران اسلامى به عنوان استعمارگرى خونخوار و کینه‌توز مطرح کرد.

 

 گزینه دفاع مقتدرانه از کیان ایران اسلامی روی میز

 وی در ادامه روز 29 اردیبهشت را به ارتشیان کشور تبریک گفت و افزود: ملت ایران حماسه‌آفرینی‌های دلاورمردان ارتش را در هشت سال دفاع مقدس از یاد نبرده و همه می‌دانیم که این فرزندان دلیر ایران از اول انقلاب تاکنون حماسه‌های بزرگی برای کشور آفریده و سربلندی و عزت را برای کشور به ارمغان آورده‌اند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ارتشیان ایران اسلامی، شهامت و شجاعت خود را همواره ثابت کرده و ما به دیانت این ارتش پرافتخار ایمان داریم.

وی تاکید کرد: دفاع از دستاوردهای انقلاب از وظایفی است که ارتش آن را به خوبی به نمایش گذاشته و این فرندان ایران اسلامی آمادگی کامل برای پاسخگویی گزافه‌‌ها و رجزخوانی‌های مذبوحانه  دارند به گونه‌ای که این یاوه‌گویی‌ها نه تنها خللی در اراده و توان فرزندان ارتشی ملت شهیدپرور به وجود نیاورده بلکه با بهره‌گیری از استعدادهای بومی و بازطراحی سیاست‌های دفاعی موفق سال‌های دفاع مقدس ما را در وضعیتی از آمادگی دفاعی قرار داده که حتی خیال تعرض به کیان ایران اسلامی دربردارندهٔ هزینه‌ای جبران‌ناپذیر خواهد بود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به زیاده‌گویی‌های استکبار و ایادی آن در خصوص حمله به ایران و اینکه گزینه نظامی روی میز است نیز اظهار داشت: ما به دشمنان ایران اسلامی اعلام می‌کنیم که گزینه دفاع با تمام توان و قوا روی میز است و هر حرکت نابخردانه از سوی انان جوابی قاطع، سریع و کوبنده در پی خواهد داشت.

 وی در ادامه به سخنان رهبری در دیدار روز چهارشنبه نیروهای مسلح با ایشان اشاره کرد و گفت: ارتش در جمهوری اسلامی ایران نه به دلیل زورگویی بلکه به دلیل تلاش‌ها و مجاهدت‌ها مورد حمایت ملت بوده و خواهد بود.

سپاه حافظ دستاوردهای نظام و بازوی ولایت

 آیت‌الله ‌مجتهدشبستری در ادامه با اشاره به دوم اردیبهشت و روز تشکیل سپاه با تبریک این روز به سپاهیان اظهار داشت: سپاه به حق بزرگ‌ترین سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام است که علاوه بر پاسداری از مرزهای جغرافیایی، پاسدار ارزش‌های انقلاب و نظام نیز بوده و خواهد بود.

وی تصریح کرد:  دشمنان بدانند با ملت و نیروهای مسلحی روبه رو هستند که کوچک‌ترین تهدید را با اقتدار تمام پاسخ خواهد داد و در دفاع از کیان خود لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.

امام جمعه تبریز، دفاع همزمان از مرزهای اعتقادی انقلاب اسلامی و مرزهای جغرافیایی کشور را نشان‌دهنده ارزش والای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعتماد مقام معظم رهبری به این نهاد دانست.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه طبق قانون اساسی نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن از وظایف اصلی سپاه است، اظهار کرد: سپاه بر ‌اساس مأموریت، رسالت ذاتی و قانونی خود در پاسداری از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی باید همواره خود را برای حضور بالنده و باصلابت در همه صحنه‌ها و در همه شرایط آماده نگه دارد.

آیت‌الله مجتهد شبستری، سپاه را عطیه امام راحل دانست و گفت: نیروهای مسلح کشور در سایه زعامت و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، به تبعیت از ولایت فقیه پایبند هستند.

وی در ادامه رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حراست از آرمان‌های شهدا دانست و گفت: این نهاد مقدس در دفاع هشت ساله در کنار ارتش و نیروهای مردمی حماسه‌های ماندگار و بزرگی را آفریده که برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید. 

انتهای پیام/60001/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول