اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور رئیس جمهور صورت گرفت

انتصاب مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان

با حضور مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان حج و زیارت کشور، مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان منصوب و معرفی شد.

انتصاب مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رئیس سازمان حج و زیارت کشور ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حج نمایشی باشکوه از اوج رهایی انسان موحد از همه چیز جز او و عرصه ‌پیکاری فرا راه توسن نفس و جلوه بی‌مانندی از عشق، ایثار، آگاهی و مسئولیت در گستره حیات فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی افزود: بنابراین اگر مسئولان می‌خواهند خدمتی به مردم کنند باید از تعارف دست کشیده چراکه خدمت به حجاج از هیچ چیز لذت بخش‌تر نیست.

وی ادامه داد: مؤمنان زنگار دل را با زمزم زلال توحید می‌زدایند و با حضرت دوست تجدید میثاق می‌کنند، انسان فطرت‌هایی هم در این مسیر دارد که او را در زمره زندگی به سمت و سوی خداجویی و خیر دیگران دعوت می‌کند.

مشاور رئیس جمهور عنوان کرد: اگر چه میراث ادب و فرهنگ ما، مشحون از آموزه‌های حیات‌بخش حج است، اما هنوز ابعاد بی‌شماری از این فریضه مهم، ناشناخته و مهجور مانده است.

موسوی تصریح کرد: برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ثبت بزرگی از جمعیت مملو عاشقان کعبه الهی صورت پذیرفت و سیمای راستین و محتوای غنی آن را نمایان کردیم.

وی گفت: کلمه فطرت از جمله مفاهیمی است که برای نخستین بار قرآن آن را در مورد انسان به کار برده است و در درون هر مؤمنی که ادعای ایمان می‌کند وجود دارد که باید زنده باشد و نباید دفع شود.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: همچنین تب را هر که انسان است چه شیعه، سنی، مولوی، آیت‌الله، دکتر و مهندس در ذات خود دارد چراکه این تب انسان است که چیزی اگر از او گرفته شود به جار و جنجال بپردازد و یا نا امید به درگاه خدا شود.

موسوی متذکر شد: بنابراین فطرت به معنای سرشت خاص و‌ آفرینش ویژه انسان است و تنها نماز که نجوای مؤمنان با محبوب است می‌تواند از سرشتی که موجب خشم شود را کنترل کند.

وی اذعان داشت: در کار اجرایی با هیچ کس تعارف ندارم و باید مدیرکل جدید و مسئولان هم، همگان را با یک چشم برادری نگاه کنند.

در پایان، رضا کیخا به عنوان مدیرکل حج و زیارت سیستان و بلوچستان معرفی شد.

انتهای پیام/75002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول