اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کل سازمان توسعه تجارت:

حجم تجارت خارجی کشور 96 میلیارد دلار است/ پیش‎بینی صادرات 59 میلیارد دلاری

معاون کل سازمان توسعه تجارت گفت: حجم تجارت خارجی کشور در سال گذشته 96 میلیارد دلار برآورد شده است.

حجم تجارت خارجی کشور 96 میلیارد دلار است/ پیش‎بینی صادرات 59 میلیارد دلاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کیومرث کرمانشاهی شامگاه یکشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: استان زنجان رشد قابل توجهی در حوزه صادرات داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای توسعه اقتصادی راهی جز توسعه صادرات وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای رشد و بالندگی اقتصادی در کشور باید صادرات غیرنفتی مورد توجه باشد.

معاون کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تجارت، واردات و صادرات موضوعی فرابخشی است که برای تسهیل در این امور باید بیش از 30 دستگاه به صورت هماهنگ عمل کنند، اضافه کرد: در این صورت فضای کسب و کار شرایط خوبی دارد.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته از نظر اقتصادی سال ویژه‏ای به شمار می‏رفت، تصریح کرد: با وجود شرایط ویژه از جمله در شش ماه دوم این سال، مدیریت‏های لحظه‏ای صورت گرفت.

*تشکیل اتاق مبادله در شرایط تحریم

کرمانشاهی با بیان اینکه دشمنان اقدامات مختلفی را به منظور تنگ کردن عرصه برای کشور انجام داده‏اند، ادامه داد: تشکیل اتاق مبادله یکی از مهم‏ترین اقدام کشور در شرایط تحریم بود که از افزایش نرخ ارز جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه با تشکیل اتاق مبادله، کالاها گروه‏بندی شدند، یادآور شد: در این زمینه کارهای بسیار سنگین کارشناسی نیز صورت گرفت.

معاون کل سازمان توسعه تجارت کشور با اشاره به اینکه لازمه واردات، تولید و صادرات است، افزود: مهم‏ترین استراتژی این سازمان مدیریت واردات، حمایت از تولید و تولید در خدمت صادرات است.

*جلوگیری از خام‏فروشی نفت در کشور

وی با اشاره به اینکه در صادرات از خام‏فروشی جلوگیری شده است، عنوان کرد: در حال حاضر اقتصاد بدون نفت تنها راه نجات کشور بوده و باید نفت را به فرآورده تبدیل کرد.

کرمانشاهی با بیان اینکه حجم تجارت خارجی ایران در سال گذشته 96 میلیارد دلار بوده است، اذعان داشت: این آمار قابل قبول با وجود شرایط تحریم بسیار است.

وی در پایان با بیان اینکه مجموع صادرات کشور در سال گذشته فقط 5 درصد کاهش داشته است، ادامه داد: برای سال‌جاری 59 میلیارد دلار صادرات کالا و خدمات از کشور پیش‎بینی شده است.

انتهای پیام/73006/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول