اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان:

سفر حج محاسبه نفس است

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان گفت: سفر معنوی حج با سایر سفرها بسیار متفاوت است، چراکه در این سفر انسان به محاسبه نفس می‎پردازد.

سفر حج محاسبه نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام عباس دارویی در همایش متمرکز زائران عمره مفرده که در مصلی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که قبل از سفر به حج باید از سوی زائران مورد توجه قرار بگیرد، شرکت در جلسات آموزشی است تا بتوانیم اعمال و مناسک را به طور صحیح انجام دهیم.

وی با بیان اینکه عبادات از سه حالت خارج نیستند، متذکر شد: جنبه‎های جسمانی مانند «نماز و روزه»، اقتصادی «خمس و زکات» و روحانی در عبادت وجود دارد که سفر حج هر سه ابعاد آن را داراست.

رفتن به حج دعوت از سوی خداست

مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان افزود: حج، سفری باعظمت، باشکوه، شیرین و به یاد ماندنی است که پیامبر (ص) در عظمت این سفر می‎فرمایند «کسی که به حج می‎رود و سرزمین مقدس عرفات را درک کند اگر به اندازه ریگ‎های بیابان عربستان گناه داشته باشد، خداوند تمام گناهانش را می‎بخشد، مانند اینکه تازه از مادر متولد شده است».

دارویی با بیان اینکه رفتن به حج از طریق تلاش و قسمت به دست نمی‎آید، بلکه دعوتی از سوی خداست، یادآور شد: 1.5 میلیارد مسلمان در جهان قلب‎شان برای این سرزمین می‎تپد، کسانی که مشرف به این سرزمین می‎شوند، گزینش شده‎اند.

وی با اشاره به اینکه عمره مفرده دارای هفت عمل واجب است، خاطرنشان کرد: محرم شدن، طواف، خواندن دو رکعت نماز پشت مقام ابراهیم (ع)، سعی بین صفا و مروه، تقصیر، طواف نساء عمره مفرده و خواندن دو رکعت نماز طواف نساء عمره مفرده از اعمال واجبی است که در این سفر باید از سوی زائران انجام شود.

انتهای پیام/83001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول