اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت:

230 هزار متقاضی به حج عمره مشرف می‌شوند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ما اعزام حجاج عمره را از دی ماه آغاز کردیم به طوری که امسال تلاش می‌کنیم 230 هزار نفر از متقاضیان حج عمره را به سرزمین وحی اعزام کنیم.

230 هزار متقاضی به حج عمره مشرف می‌شوند

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: امسال ثبت‌نام حج تمتع از روز پنج‌شنبه آغاز شده و به مدت یک هفته طول می‌کشد.

وی عنوان کرد:‌ ثبت‌نام زائران در کاروان‌های حج تمتع سال 92 از ساعت هشت صبح روز پنج‌شنبه آغاز شده و برای همه استان‌ها به جز استان‌های تهران، قم، البرز و قزوین این کار انجام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه تمام مقدمات سفر حج امسال انجام شده است، افزود: مشکلی از این بابت وجود ندارد و همه واجدین شرایط به حج تمتع اعزام می‌شوند.

موسوی ادامه داد: ودیعه‌گزارانی که فیش حج تمتع آنها تاریخ 20 آبان 84 است می‌توانند برای ثبت‌نام به کاروان‌ها مراجعه کنند.

این مسئول تصریح کرد: در استان‌های تهران، قم، البرز و قزوین نیز از دیروز ثبت‌نام آغاز شده و این کار به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود.

سهمیه تمام سازمان‌ها و نهادها در حج قطع شده است

رئیس سازمان حج و زیارت از قطع سهمیه سازمان‌ها و نهادهای مختلف و ویژه خبر داد و به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: به غیر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران سهمیه تمام سازمان‌ها و نهادها را به حالت تعلیق در‌آوردیم و معتقدیم همه این سهمیه‌ها باید در اختیار مردم قرار گیرد.

موسوی یادآور شد: تا زمانی که بنده در راس سازمان حج و زیارت هستم اجازه نخواهم داد کسی به صورت ویژه و خارج از نوبت به سفر حج برود.

وی تاکید کرد:‌ محدودیتی در زمینه گرفتن ویزا برای حج عمره وجود ندارد ولی متناسب با امکانات کشور مقابل و میزبان ما باید از شرایط استفاده کنیم تا در اعزام‌ها مشکلی نداشته باشیم.

مشاور رئیس جمهور گفت: 230 هزار نفر امسال به حج عمره اعزام می‌شوند که این کار تا ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

موسوی همچنین از اجرای طرح زائر حسینیه خبر داد و افزود: ما از همکاران خواسته‌ایم طرح زائر حسینیه را بررسی کنند و در دستور کار خود قرار دهند چرا که دغدغه خاطر من این است هر ایرانی در هر زمانی که بخواهد بتواند به عتبات برود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این شرایط همیشه وجود نخواهد داشت پس ما باید فرصت‌ها را مغتنم بشماریم و تلاش کنیم مردم کشورمان به ویژه اقشار آسیب‌پذیر با کمترین هزینه به عتبات عالیات بروند.

رئیس سازمان حج و زیارت ابراز داشت: بر خلاف برخی جو‌سازی‌ها در برابر طرح اعزام متمرکز استانی زائران عتبات این کار کاملاً منطبق بر دستور صریح مقام معظم رهبری مبنی بر محوریت سازمان حج و زیارت برای اعزام زائران به عتبات عالیات است.

موسوی در گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ادامه داد: ما نباید به شعارهای کاذب و برخی منافع اهمیت دهیم چرا که برخی با ترفندهای خاص به دنبال حفظ منافع خود می‌باشند که باید مراقبت شود از شعار‌ها سوء استفاده نشود.

انتهای پیام/2122/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول