اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی استانداری فارس:

حجم کارهای گزینشی با تعداد گزینش‌گران تناسب ندارد

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری فارس با بیان اینکه در این استان هشت هسته گزینش مستقل وجود دارد گفت: حجم فعالیت گزینشی دستگاه‌ها با تعداد گزینش‌گران تناسب ندارد.

حجم کارهای گزینشی با تعداد گزینش‌گران تناسب ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یحیی صادقی صبح امروز در نخستین همایش استانی روسا و رابطان گزینش استان فارس اظهار داشت: یکی از ایرادهای هسته‌های گزینش در فارس این است که هسته‌های گزینشی با یکدیگر در ارتباط نیستند و هماهنگی ندارند.

این مسئول تصریح کرد: جایگاه حساس گزینش مغفول و گاه مظلوم مانده و با وجود اینکه گزینش‌گران سال‌ها است تشکیلات و قانون دارند در دستگاه‌ها گمنام و در حاشیه هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر ورودی به دستگاه‌های دولتی باید از فیلتر گزینش عبور کند و هر تبدیل وضعیتی نیز باید در گزینش تایید شود حجم کارهای این هسته‌ها بسیار است و تعداد گزینش‌گران با این حجم کار تناسب ندارد.

گزینش 15 هزار نفر در آموزش و پرورش توسط 2 نفر

صادقی در این زمینه به 15 هزار استخدام رسمی و امریه در آموزش و پرورش فارس در سال 89 اشاره کرد که تنها توسط دو نفر گزینش این تعداد انجام شده است.

به گفته وی، در سال گذشته نیز 5 هزار نفر در این دستگاه استخدامی وجود داشته که با احتساب تعداد روزهای سال و ایام تعطیل متوجه حجم بزرگ کار توسط تعداد اندک گزینش‌گران می‌شویم.

سرپرست هسته گزینش استانداری فارس در ادامه بیان کرد: این وضعیت در فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر دستگاه‌ها نیز مصداق دارد.

وی ابراز داشت: هسته‌های گزینش جایگاه مالی متناسبی ندارند با اینکه سختی کار در این نهادها بالا است و پروسه تحقیق از محل سکونت افراد بسیار زمان‌بر بوده و نیاز به نیرو دارد.

به گفته صادقی، ساختار گزینش نیاز به تجدید نظر دارد و باید سیستم سنتی به مکانیزه تغییر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از قانون امحا پرونده در هسته‌های گزینش اضافه کرد: در هسته‌ها حتی پرونده متوفیان نیز نگاهداری می‌شود و این امر فضای بسیاری را به خود اختصاص داده است.

این مسئول در ادامه گفت: برای کاستن از حجم کار باید برخی فعالیت‌ها مانند تست اعتیاد به حراست واگذار شود که در این زمینه امکان و توان بیشتری دارد.

تشکیل دبیرخانه استانی هسته‌های گزینش برای ایجاد هماهنگی و ارتباط، اختصاص برخی امتیازات رفاهی به گزینش‌گران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنان در زمینه مسائل جدید اعم از تکنولوژی و اینترنت و همچنین آموزش‌های روان‌شناسی و روان‌کاوی دیگر مواردی بود که صادقی به ضرورت آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2448/و30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول