اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه قزوین:

حفظ حجاب بانوان تأثیر بسزایی در کاهش معضلات اجتماعی دارد

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان قزوین گفت: حفظ حجاب بانوان به شدت معضلات و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد.

حفظ حجاب بانوان تأثیر بسزایی در کاهش معضلات اجتماعی دارد

حجت‌الاسلام علی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه رعایت حجاب بانوان و مردان به شدت معضلات و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد، اظهار داشت: تحقق این امر موجب ارتقای سلامت اخلاقی و معنویی آنان در خانواده و جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگوی حجاب برای آحاد جامعه است، بیان کرد: زنان و مردان با رعایت عفت و حیا می‌توانند بسیاری از مشکلاتشان را در خانواده و جامعه برطرف کنند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در زندگی‌شان با مشکلات بسیاری روبرو بودند، اذعان داشت: این بانوی بزرگوار با صبر و شکیبایی با این مشکلات مبارزه می‌کرد تا بتواند آن‌ها را برطرف کند.

این مسئول با بیان اینکه حضرت زهرا (ع) الگوی بارزی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان است، اضافه کرد: آنان با الگوگیری از صبر و تحمل این بانوی بزرگوار می‌توانند بسیاری از مشکلات زندگی‌شان را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) بسیار ساده زیست بودند، ابراز داشت: این بانوی بزرگوار از توجه به تجمل‌گرایی و امور دنیایی به شدت پرهیز می‌کرد و در زندگی تلاش می‌کردند که خواسته‌ای خارج از توان شوهرش بیان نکنند که همسرش در تأمین آن به سختی بیافتد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: اکنون برخی از زنان جامعه به وسایل غیر ضروری منزل‌شان بیشتر توجه می‌کنند و از شوهرانشان خواسته‌هایی دور از توان آنان می‌خواهند که این امر موجب بروز مشکلاتی از جمله سخت‌تر شدن وضعیت اقتصادی خانواده می‌شود که آنان باید با الگوگیری از حضرت زهرا (س) برای برطرف شدن این مشکلات از انجام این عمل پرهیز کنند.

این مسئول با بیان اینکه حضرت زهرا (ع) کارهای سخت و بزرگی را در خانه انجام می‌دادند و در تأمین نیازهای ضروری زندگی از جمله پخت نان به خانواده کمک می‌کردند، عنوان کرد: اکنون نیز زنان جامعه می‌توانند با اقتدا کردن به این بانوی بزرگوار کارهای بسیار مهمی را در منزلشان انجام دهند تا محیط آرامی در خانواده مهیا کنند.

وی اذعان داشت: زنان جامعه می‌توانند با استفاده از زمان‌های بیکاریشان به کارهایی از جمله بافندگی، خیاطی و فرش‌بافی بپردازند تا بتوانند علاوه بر اینکه از زمان بیکاریشان بهینه استفاده می‌کنند با این کار بخشی از هزینه‌های زندگیشان را تأمین کنند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه بیکاری موجب بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی از جمله پیری زودرس می‌شود،‌ ادامه داد: زنان با کار کردن در خانه و انجام ورزش‌هایی می‌توانند از مبتلا شدن به بیماری پیشگیری کنند.

مطالعه کتاب از مهم‌ترین راه‌های شناخت شخصیت حضرت زهرا (س)

عباسی با اشاره به اینکه مهم‌ترین راه‌های شناخت فاطمه زهرا (س) مطالعه کتاب است، ابراز داشت: زنان جامعه با مطالعه کتاب‌های زندگی این بانوی بزرگوار می‌توانند شناختشان را به ایشان ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی پیرامون شخصیت فاطمه زهرا (س) از طریق رسانه‌های گروهی از جمله خبرگزاری‌، رادیو و صدا و سیما نقش بسزایی در آشنایی اقشار مختلف جامعه با زندگی این بانوی بزرگوار دارد، اذعان داشت: بر این اساس این رسانه‌ها در معرفی ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری این بانوی بزرگوار به افراد جامعه همت کنند.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه نمایشنامه‌های جذابی پیرامون زندگی بزرگان تولید می‌شود، متذکر شد: این نمایشنامه‌ها نکات بسیار خوبی را به اقشار مختلف جامعه بیان می‌کند که باید در این راستا هنرمندان در خلق این نمایشنامه‌ها همت کنند تا بتوانند اطلاعات دینی و مذهبی مردم را ارتقا دهند.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول