اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

حجم سرمایه‌گذاری ورودی در زنجان 4 هزار میلیارد تومان است

مدیر‌کل امور اقتصادی و دارایی زنجان گفت: سال گذشته حجم سرمایه‌گذاری ورودی در استان بیش از 4 هزار میلیارد تومان بوده است.

حجم سرمایه‌گذاری ورودی در زنجان 4 هزار میلیارد تومان است

ابوالفضل فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در زمینه طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی 102 جلسه در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد طرح‌های متقاضی صدور مجوز سرمایه‌گذاری داخلی 32 طرح بوده است، خاطر‌نشان کرد: تعداد طرح‌ها با سرمایه‌گذاری خارجی نیز پنج مورد بوده است.

مدیر‌کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری برای طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی 25 هزار و 413 میلیارد ریال و ارزی 16 میلیون دلار بوده است، اضافه کرد: میزان اشتغال‌زایی این 32 طرح در استان زنجان 9 هزار و 61 نفر برآورد شده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری در طرح‌های خارجی را 3 هزار و 61 میلیارد ریال و هزار و 363 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: میزان اشتغال‌زایی این طرح‌‌ها نیز 4 هزار و 668 نفر اعلام شده است.

*جذب 50 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها در سال گذشته

فلاح با بیان اینکه در حال حاضر 11 طرح سرمایه‌گذاری در دست است، تصریح کرد: 50 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 4 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری ورودی در سال گذشته بوده است، ادامه داد: طی سال گذشته اعتراضاتی به ستاد سرمایه‌گذاری استان زنجان رسیده که به همه آنها رسیدگی شده است.

مدیر‌کل امور اقتصادی و دارایی زنجان با بیان اینکه در سال گذشته چهار سامانه در استان طراحی شده است، اضافه کرد: امسال نیز تعدادی از سامانه‌های طراحی شده از مرحله آزمایشی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کارگاه‌های برگزار شده طی سال گذشته 35 سازمان دولتی و 52 شرکت خصوصی با 15 اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان زنجان حضور داشتند، ادامه داد: کارگاه آشنایی با روش‌های تامین مالی خارجی نیز طی سال جاری در استان زنجان برگزار می‌شود.

*وجود 145 فرصت سرمایه‌گذاری در بخش اقتصاد

فلاح از وجود 145 فرصت سرمایه‌گذاری در استان زنجان خبر داد و افزود: بیشتر این فرصت‌ها در بخش صنعت بوده است.

انتهای پیام/73006/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول