اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین:

مشکل احداث هنرستان‌های فنی قزوین را برطرف می‌کنیم

شهردار قزوین گفت: شهرداری قزوین مساعدت‌های لازم برای برطرف کردن مشکلات احداث هنرستان فنی در این شهر را انجام می‌دهد.

مشکل احداث هنرستان‌های فنی قزوین را برطرف می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در جلسه شورای اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان مربوطه و خیران مدرسه‌ساز می‌توانند پروژه احداث هنرستان فنی ناحیه دو آموزش و پرورش در منطقه سورتک را شروع کنند.

وی به مشکلات زمین منطقه سورتک برای احداث مدرسه اشاره کرد و گفت: این زمین در مساحت دو هزار و 500 متر مربع هیچ مشکلی ندارد و مشکلات موجود در باقی‌مانده مساحت این زمین است که شهرداری قزوین با انجام اقدامات لازم این مشکلات را برطرف می‌کند.

این مسئول متذکر شد: فضاهای آموزشی شهر قزوین باید در مکان‌های مناسبی احداث شود تا مشکلاتی از جمله حجم بار ترافیکی و تردد مردم را کاهش دهد.

رئیس انجمن خیران مدرسه‌ساز استان قزوین نیز با اشاره به اینکه خیران مدرسه‌ساز قزوینی مشارکت‌های خوبی در احداث مدارس دارند، ابراز داشت: از زحمات و تلاش‌های آنان در این امر خداپسندانه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خیران قزوینی درخواست دارند تا هنرستان فنی در ناحیه دو آموزش و پرورش در منطقه سورتک با مساحت چهار هزار متر مربع احداث کنند، ابراز داشت: آنان 3 میلیارد تومان برای ساخت این مدرسه کمک می‌کنند.

خلیلی اذعان داشت: زمین مدرسه در منطقه سورتک با مشکلاتی مواجه است که از شهردار قزوین تقاضا داریم برای برطرف کردن این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین در این مراسم معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین از مدیرکل دادگستری خواست تا با والدینی که مانع تحصیل فرزندانشان می‌شوند اقدامات لازم را انجام دهد.

جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: اداره کل دادگستری در جذب دانش‌آموزان قزوینی بازمانده از تحصیل که والدین آنها مانع تعلیم و تربیتشان می‌شوند مساعدت‌های لازم را با آموزش و پرورش انجام می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه قانون با والدینی که مانع تحصیل فرزندانشان می‌شود برخوردهای لازم را انجام می‌دهد، ابراز داشت: والدین بیشتر به دلیل مشکلاتی از جمله فقر فرهنگی مانع تحصیل فرزندانشان می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اداره کل دادگستری استان قزوین در مراحل اولیه سعی می‌کند با والدینی که مانع تحصیل فرزندانشان می‌شود با دادن مشاوره و گفتمان‌هایی به آنان این مشکل را برطرف کند تا از لزوم اجرای برخوردهای قانونی با این والدین پرهیز شود.

در ادامه این مراسم معاون دفتر امور اجتماعی آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در استان قزوین برگزار می‌شود، متذکر شد: تبیین جایگاه معلم بین دانش‌آموزان، تقدیر از همسران معلمان و پرداخت وام قرض‌الحسنه به معلمان از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول