اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در دومین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم در کرمانشاه

منصورکیایی: دانش‌آموزان پیام‌رسان سبک زندگی سالم هستند

سرپرست اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان با همگانی‌ کردن آگاهی از رفتارهای پرخطر، پیشگام و مروج پیام و سبک زندگی سالم هستند و می‌توانند نقش بسیار مهمی را در مدارس و جامعه ایفا کنند.

منصورکیایی: دانش‌آموزان پیام‌رسان سبک زندگی سالم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نادر منصورکیایی در دومین جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم که در تالار شهید بهشتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره نوجوان سالم در زمینه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف سبک زندگی سالم در بین دانش‌آموزان و نیز ترویج زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پر خطر برگزار شد.

وی افزود: آثار این جشنواره در سه محور پیشگیری از گرایش به دخانیات، سوء مصرف مواد و گرایش به خشونت در قالب مقاله، عکس و فیلم کوتاه است.

سرپرست اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: زندگی امروز دانش‌آموزان، خانواده‌ها و همسالان با تهدیداتی روبه‌رو است و رسانه‌های مختلفی از قبیل ماهواره و ... این تهدیدها را بیشتر می‌کند.

وی افزود: سرگرمی، جذابیت و ... از دلایل جذب جوانان به رفتارهای پرخطر است.

سرپرست اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نه تنها پسران بلکه دختران نیز در معرض آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد هستند، گفت: عدم آگاهی از رفتارهای پرخطر، زمینه ورود به آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تأکید بر ارتقای آگاهی دانش‌آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی، خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در تلاش است با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی و ... موجب افزایش آگاهی دانش‌آموزان و والدین و کارکنان آموزش و پرورش شود.

منصورکیایی ادامه داد: دانش‌آموزان و والدین آنان باید در کنار هم در توسعه این نهضت بزرگ آموزشی و پرورشی کمک کنند.

وی افزود: والدین باید با شرکت در سبک‌های فرزندپروری با شناخت ویژگی‌های دانش‌آموزان، اطلاعات خود را ارتقا دهند و آنچه از نتایج این برنامه‌ها به دست می‌آید شناخت رفتارهای پرخطر و سبک زندگی سالم است.

سرپرست اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان با همگانی ‌کردن آگاهی از رفتارهای پرخطر پیشگام و مروج پیام و سبک زندگی سالم هستند و می‌توانند نقش بسیار مهمی را در مدارس و جامعه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی سالم، همان سبک زندگی ایرانی و اسلامی است، افزود: در سال تحصیلی 91 - 92 یک‌میلیون نفر در کلاس‌های سبک‌های فرزندپروری شرکت کرده‌اند و 100 نفر از کارکنان آموزش و پرورش نیز در کلاس‌های ارتباط با دانش‌آموز شرکت داشته‌اند.

منصورکیایی اظهار داشت: در ماه آینده، یک‌میلیون نشریه در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر در سطح مدارس برای والدین و کارکنان آموزش و پرورش توزیع می‌شود.

وی زمان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره نوجوان سالم در سطح ملی را 15 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری عنوان کرد و گفت: این دومین سال برگزاری جشنواره است که در سراسر کشور برگزار شده و با استقبال خوبی همراه بوده است.

انتهای پیام/2700/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول