اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

هنرستان‌ها به مراکز تولید صنایع دستی تبدیل شوند

فرماندار کوهبنان گفت: باید هنرستان‌ها در کنار آموزش به مراکز تولید صنایع دستی تبدیل شوند و با ایجاد بازارچه‌های جانبی این تولیدات به صورت مستقیم زمینه کار و دلگرمی جوانان فراهم شود.

هنرستان‌ها به مراکز تولید صنایع دستی تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی سه‌شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: به دلیل آب و هوای مساعد فرزندان این خطه از استعداد ویژه‌ای برخوردار هستند، لذا کوهبنان در طول تاریخ با داشتن مدارس عرفان اسلامی و دوشاب‌خانه، جایگاه ویژه‌ای در تربیت نیروی انسانی مجرب و کارآمد داشته است.

وی تصریح کرد: در این شهرستان که در تمام اعصار تاریخ عرفا و فرهیختگان را پرورش داده، باید فرهنگیان تلاش مضاعفی داشته باشند تا به بهترین نحو در زمینه آموزش و پرورش فرزندان این خطه گام بردارند و استعدادهای نهفته دانش‌آموزان را شکوفا کنند.

متقی گفت: به دلیل کوچک بودن شهرستان و همچنین رفاقت، دوستی و تعامل بین مسئولان می‌توان، بیشترین خدمت را به دانش‌آموزان که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، انجام داد.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: باید هنرستان‌ها در کنار آموزش به مراکز تولید صنایع دستی تبدیل شوند و با ایجاد بازارچه‌های جانبی این تولیدات به صورت مستقیم عرضه و زمینه کار و دلگرمی جوانان فراهم شود.

وی بر توجه بیشتر به فضاهای قرآنی و نهج‌البلاغه در کشور، توجه به اختراعات و ابداعات دانش‌آموزان، گسترش کلاس‌های تقویتی و کامپیوتر تأکید کرد و افزود: به منظور حمایت از دانش‌آموزان با استعداد، اما بی‌بضاعت نسبت به راه‌اندازی خیریه پژوهشگران جوان اقدام شود.

این مسئله بر احداث استخر شنا در کوهبنان و برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان تأکید کرد.

امام جمعه کوهبنان نیز به وجود استعدادهای درخشان در میان دانش‌آموزان کوهبنانی اشاره و عنوان کرد: با شناخت و شکوفایی این استعدادها می‌توان نسبت به تربیت شخصیت‌های بزرگ فرهنگی مبادرت ورزید که افتخار کشور، استان و شهرستان باشند.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا افزود: دانش‌آموزان کوهبنانی در مسابقات مختلف فرهنگی و هنری به ویژه مسابقات نهج‌البلاغه خوب درخشیدند به گونه‌ای که رتبه اول مسابقات نهج‌البلاغه کشور را یکی از دانش‌آموزان این خطه کسب کرد.

این مسئول اذعان داشت: به نحو ممکن باید نسبت به تشویق دانش‌آموزان برتر مسابقات فرهنگی و هنری اقدام و با برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی از زحمات آنها تقدیر کرد.

وی متذکر شد: دفتر امام جمعه کوهبنان در زمینه تشویق و ترغیب دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقات مختلف آمادگی دارد و از ارائه کمک‌های مالی در این راستا دریغ نمی‌ورزد.

انتهای پیام/80012/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول