اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

مسابقات نماز و قرآن دانش‌آموزان دختر مازندرانی آغاز شد

مسابقات نماز، قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان دختر مازندرانی در رامسر آغاز شد.

مسابقات نماز و قرآن دانش‌آموزان دختر مازندرانی آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از رامسر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم کاوه رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت  آموزش و پرورش استان مازندران صبح امروز در افتتاحیه سی و یکمین مسابقات نماز، قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دانش‌آموزان دختر مازندرانی که در اردوگاه فرهنگی، اردویی و کشوری میرزا کوچک خان رامسر برگزار شده بود، اظهار داشت: مسابقات دانش‌آموزان پسر مازندرانی به اتمام رسید و تا اول اردیبهشت مسابقات برای دانش‌آموزان دختر مازندرانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به روند رو به رشد و قابل قبول اقامه نماز و بیان احکام در مدارس خاطرنشان کرد: امسال حضور خانم‌های طلبه در مدارس استان مازندران بیشتر شده است و در مدارسی که امام جماعت رسمی و روحانی ندارند همکاران مدارس اعم از مدیر، معلم و مربی قرآنی مشغول به اقامه نماز در این مدارس هستند.

کاوه اظهار داشت: اقامه نماز در مدارس مازندران با توجه به استقبال خانواده‌ها از مساجد و نمازخانه‌ها در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وی عنوان کرد: مازندران در بین استان‌های کشور همیشه در این مسابقات در سطح کشوری سربلند بیرون آمده و در سال گذشته مقام‌های اول تا سوم در برخی از رشته‌های قرآنی از مازندران بوده‌اند.

این مسئول با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری مسابقات نماز و قرآن گفت: هر ساله مسابقات کشوری این دوره از مسابقات در فصل تابستان در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی و نماز  آموزش و پرورش مازندران علت برگزاری این مسابقات برای سال سوم در رامسر را فضای طبیعی این شهرستان اعلام و تاکید کرد: اردوگاه میرزا کوچک خان در رامسر از فضای بکر و طبیعی برخوردار بوده و امکانات قابل توجهی را دارا است و دانش‌آموزان هم تمایل دارند ساعاتی هم شده در این شهرستان توقف کنند.

وی عنوان کرد: برای برگزیدگان مسابقات استانی نماز و قرآن، یک دوره کوتاه مدت تخصصی برای کسب آمادگی در مسابقات کشوری گذاشته می‌شود.

کاوه با اشاره به شیوه برخورد خانواده‌ها با دانش‌آموزان‌شان برای انجام فرایض دینی گفت: بهترین روش این است که به صورت مستقیم با فرزندانشان در این مورد صحبت نکنند بلکه با پخش صدای اذان و قرآن در منزل آنها را به فرایض‌شان ترغیب کنند و البته خودشان هم باید به نماز ایستاده و قرآن تلاوت کنند تا فرزندشان آنها را ببیند.

وی افزود: اگر این روش از کودکی برای فرزندانشان انجام دهند به طور حتم آنها هم یاد خواهند گرفت و در فضای معنوی و دینی رشد خواهند یافت.

انتهای پیام/86024/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول