اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی:

ارتقای مهارت‌ فنی بانوان یک ضرورت است

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: ارتقای مهارتهای فنی و تخصصی بانوان یک ضرورت جدی قلمداد می‌شود که مقدمات آن در این مجموعه فراهم شده است.

ارتقای مهارت‌ فنی بانوان یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جمشید اسعدی ظهر امروز در آئین بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای که به صورت هماهنگ و کشوری انجام پذیرفت در حضور جمعی از فعالان عرصه رسانه و اعضای شورای بانوان استانداری آذربایجان غربی، اظهار داشت: در کشور ما بین 47 تا 53 درصد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند بنابراین باید برای مهارت‌آموزی این قشر تاثیرگذار اهتمام شود.

وی افزود: بانوان در فعالیت‌های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سهم 50 درصدی دارند حتی میزان حضور بانوان در مراکز علمی و دانشگاهی مرز 60 درصد را درنوردیده است به طوری که آمارها حاکی از آن است که بین 60 تا 65 درصد ظرفیت مراکز آموزشی را بانوان تکمیل می‌کنند.

اسعدی به نقش تاریخی بانوان در توسعه و رقم خوردن سرنوشت کشورها اشاره کرد و گفت: نقش‌آفرینی بانوان فقط به کشور و جامعه ما محدود نمی‌شود بلکه وقتی تاریخ ملل مختلف را مطالعه کنیم به این نتیجه می‌رسیم زنان فارغ از وظایف مادری و همسری خود به امور دیگری نیز پرداخته‌اند و تاریخ  آلمان گواه این مطلب است زیرا این کشور به پشتوانه بانوان فعال در عرصه صنعت در مقابل دول دیگر کمر راست کرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی بیان داشت: در سازمان فنی و حرفه‌ای بیش از 4 هزار  استاندارد آموزشی وجود دارد که در 2 هزار و 500 استاندارد آموزشی بانوان می‌توانند شرکت کنند ولی این به معنای ممنوع بودن ورود بانوان به سایر رشته‌ها نیست زیرا تلاش می‌شود در ارتباط با رشته‌های آموزشی تا حد امکان تفکیک جنسیتی صورت نگیرد.

اسعدی به راه‌اندازی مرکز تخصصی آموزش‌های فنی حرفه‌ای ویژه خواهران در ارومیه اشاره کرد و بیان داشت: مرکز آموزشی با چنین مختصاتی برای نخستین بار در آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است به طوری که در این مجموعه 127 حرفه تدریس می‌شود و ظرفیت آن 469 هزار نفر ساعت است.

انتهای پیام/61001/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول