اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت‌های ورزش‌های رزمی هاپکیدوی قهرمانی آسیا

2 مدال طلا و برنز بر سینه رزمی‌کاران قزوینی نشست

در جریان رقابت‌های ورزش‌های رزمی هاپکیدوی قهرمانی آسیا، رزمی‌کاران قزوینی دو مدال با ارزش طلا و برنز این مسابقات را از آن خود کردند‌.

2 مدال طلا و برنز بر سینه رزمی‌کاران قزوینی نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در نخستین دوره رقابت‌های ورزش‌های رزمی سبک هاپکیدوی قهرمانی آسیا که با حضور بیش از 200 رزمی‌کار از 11 کشور برتر آسیا به مدت دو روز به میزبانی استان گیلان برگزار شد، حسین صالحی و محمدحسین رضایی‌نیا ورزشکاران شایسته قزوینی موفق شدند با شایستگی به ترتیب عنوان‌های قهرمانی و سومی این مسابقات را کسب کنند‌.

در این مسابقات حسین صالحی رزمی‌کار وزن 65- کیلوگرم قزوینی موفق شد، با شکست رقیبان قدرتمند خود از کشورهای کره جنوبی و افغانستان بر سکوی قهرمانی قرار بگیرد‌.

صالحی در این وزن با شایستگی موفق شد رزمی‌کار کشور کره جنوبی را شکست دهد تا ضمن اینکه نخستین مدال آسیایی خود را می‌گیرد، نهمین مدال طلای تیم هاپکیدوی کشورمان را هم در این مسابقات به دست آورد‌.

اما محمدحسین رضایی‌نیا دیگر رزمی‌کار وزن 60- کیلوگرم قزوینی تیم ملی هاپکیدوی کشورمان، علی‌رغم شایستگی با شکست مقابل نماینده افغانستان از حضور در دیدار پایانی جا ماند و به عنوان سومی این رقابت‌ها بسنده کرد‌.

ورزشکاران قزوینی در حالی دو مدال با ارزش طلا و برنز نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی ورزش‌های رزمی سبک هاپکیدوی قهرمانی آسیا را به دست آوردند که در پایان این مسابقات، رزمی‌کاران تیم جمهوری اسلامی ایران با کسب 9 مدال ارزشمند طلا، شش نشان نقره و شش مدال برنز با شایستگی توانستند سکوی قهرمانی این رقابت‌ها را تصاحب کنند‌.

این عنوان قهرمانی از آن جایی برای رزمی‌کاران کشورمان افتخاری بزرگ محسوب می‌شود که تیم کره جنوبی که در سبک ورزش‌های رزمی دنیا آن را با ‌نام سبک هاپکیدو می‌شناسند، پس از تیم کشورمان و تیم افغانستان بدون کسب مدال طلا و تنها با به دست آوردن سه مدال نقره و دو برنز بر سکوی سومی این رقابت‌ها ایستاد.

تیم افغانستان هم با کسب سه نشان طلا، دو مدال نقره و سه مدال برنز در نهایت در بخش تیمی این رقابت‌ها عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد‌.

به هر حال نکته قابل توجه قهرمانی رزمی‌کاران قزوین در نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در این است که تیم هاپکیدوی کشورمان با ارائه نمایشی دلپذیر بدون شک می‌تواند در میادین بزرگ‌تر از جمله مسابقات قهرمانی جهان باز هم شایستگی‌های خود را به رخ حریفان بکشد‌.

انتهای پیام/77004/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول