اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس بسیج ورزشکاران همدان خبر داد

اعزام 200 ورزشکار و مدال‌آور همدانی به مناطق عملیاتی

رییس بسیج ورزشکاران همدان گفت: در ابتدای سال پیرو برنامه‌های فرهنگی بسیج 200 نفر از ورزشکاران و مدال‌آوران همدان را به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کردیم.

اعزام 200 ورزشکار و مدال‌آور همدانی به مناطق عملیاتی

علیرضا شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان درباره برنامه‌های بسیج ورزشکاران استان همدان اظهار داشت: تأسیس پایگاه حمزه سیدالشهداء، برگزاری دوره‌های حلقه صالحین، سرکشی به خانواده شهدای ورزشکار، حضور ورزشکاران در اردوی راهیان نور، سازماندهی و اعزام به مناطق عملیاتی به‌ منظور آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس از رویکردهای این سازمان است.

وی گفت: مربیان تمام رشته‌های ورزشی برای آموزش و تربیت به‌ عنوان سرگروه حلقه‌های صالحین به مشهد اعزام می‌شوند.

رئیس بسیج ورزشکاران همدان حلقه‌های صالحین را عامل پر کردن خلأهای فرهنگی در ورزش دانست و ابراز داشت: این طرح یکی از رویکردهای خوب بسیج ورزشکاران است.

وی درباره تشکیل شدن این سازمان در شهرستان‌ها بیان کرد: در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان بسیج ورزشکاران با یاری سپاه و اداره ورزش و جوانان تشکیل شده و نظارت خوبی ما بر آنها داشته‌ایم، واقعاً همه به این نتیجه رسیدند که بسیج ورزشکاران بازوی قدرتمندی برای کارهای فرهنگی است.

شمسی‌پور درباره هدف اصلی این سازمان گفت: تربیت ورزشکاران با این هدف که سفیر خوبی برای جمهوری اسلامی در مسابقات برون‌مرزی باشد، از اهداف این سازمان است.

وی افزود: ما می‌خواهیم ورزشکاری تحویل جامعه دهیم که در شأن جمهوری اسلامی باشد، در گسترش ورزش پهلوانی تمام تلاش ما این است که آینده ورزش کشور به دست ورزشکاران با اخلاق باشد.

رئیس بسیج ورزشکاران همدان در مورد تعداد ورزشکاران بسیجی استان گفت: ما نزدیک به 2 هزار نفر در بخش آقایان و 700 ورزشکار بسیجی در بخش بانوان در استان همدان داریم که این آمار در حال افزایش است.

وی درباره اعزام‌ها به راهیان نور بیان داشت: امسال نیز ورزشکاران بسیجی استان راهی این مناطق خواهند شد و در ایام نوروز امسال 200 نفر از بسیجیان خواهر و بردار ورزشکار به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

شمسی‌پور افزود: ورزشکاران در این سفر چهار روزه، از مناطق عملیاتی فتح‌المبین، رمضان ، هویزه شلمچه، طلاییه، اروندکنار، معراج شهدا و منطقه عملیاتی کربلا 4 بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری نیز تعدادی از ورزشکاران استان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می‌شوند.

شمسی‌پور با اشاره به اهداف راهیان نور اظهار کرد: هدف از این برنامه فرهنگی حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، گسترش فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت و انتقال به نسل جوان است که رمز موفقیت کشورمان در جنگ تحمیلی است.

وی یادآور شد: ورزش باعث پرورش جسم و معنویت راهیان نور باعث پرورش روح و روان می‌شود.

شمسی‌پور ابراز داشت: ورزشکاران نیاز دارند که در طول سال با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، روحشان را معنوی‌تر کنند.

وی ادامه داد: بازدید جوانان ورزشکاران از مناطق جنگی باعث می‌شود که شهدا را به عنوان الگوی عمل کار خودشان انتخاب کنند و این گونه، راهشان را ادامه دهند.

رئیس بسیج ورزشکاران همدان در پایان بیان کرد: شهدا با پیروی از مکتب امام حسین(ع) برای دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه خالصانه در مسیر شهادت‌طلبی حرکت و نام خود را در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کردند.

انتهای پیام/89018/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول