اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی دو و میدانی تیم ملی ورزش‌های سه‌گانه:

محیط بکر یزد مناسب ورزش‌های سه‌گانه است

سرمربی دو و میدانی تیم ملی ورزش‌های سه‌گانه گفت: یزد جزو چهار استان برتر کشور در زمینه فضاهای ورزشی است و با توجه به محیط بکری که دارد، می‌تواند در این زمینه پیشرفت کند.

محیط بکر یزد مناسب ورزش‌های سه‌گانه است

منوچهر عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: استان یزد با پشتوانه‌ای که در بحث مربی و امکانات دارد، می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند.

وی ادامه داد: تمرینات دو و میدانی ورزشکاران تیم ملی در حاشیه کوه عقاب یزد انجام شد و آمادگی تیم از لحاظ روحی روانی و قدرت بدنی به 100 درصد رسیده است.

وی سطح مسابقات آسیایی را بسیار سخت خواند و عنوان کرد: البته ورزشکاران تیم هم تمرینات سختی را به ویژه در هفته اول اردو پشت سر گذاشتند اما رقبای سرسختی چون چین و ازبک و ژاپن را داریم که از قدرت بالایی برخوردارند.

عزیزی در ادامه میزان رضایت از برگزاری اردوی تیم ملی در یزد را مثبت خواند و تصریح کرد: تیم ملی در استان یزد مورد حمایت همه‌جانبه قرار گرفت و به خوبی تمرینات خود را انجام دادیم تا بتوانیم در مسابقات آسیایی افتخار آفرین باشیم.

* شناگران یزد باید تقویت شوند

وی همچنین در مورد جایگاه یزد در رشته ورزش‌های سه‌گانه در سطح کشور بیان داشت: یزد در بعد دو و میدانی و دوچرخه سواری در رشته ورزش‌های سه‌گانه قدرتمند است اما در رشته شنا اندکی ضعف دارد که باید ورزشکاران خود را در این زمینه تقویت کنند.

عزیزی رتبه یزد در کشور در رده بزرگسالان در مسابقات را نهم خواند و افزود: استان اصفهان در ورزش‌های سه‌گانه قطب است اما یزد ورزشکارانی دارد که مستعد و توانمند هستند و می‌توانند به مقام‌های بالاتری برسند.

وی ادامه داد: یزد همچنین در بخش بانوان می‌تواند موفق باشد و با توجه به ظرفیت‌های نهفته‌ای که دارد، از استان‌های موفق در این رشته در هر دو گروه خواهد بود.

سرمربی تیم ملی ورزش‌های سه‌گانه، ضعف ورزشکاران یزدی در رشته شنا را دلیل عدم حضور در مسابقات آسیایی اعلام کرد.

وی شنا را از پایه‌های ورزش سه‌گانه برشمرد و بیان داشت: یزدی‌ها در زمینه دو و میدانی و دوچرخه سواری موفق هستند اما باید در رشته شنا پایه‌ای کار کنند و اگر در رشته شنا موفق باشند،‌ در دوچرخه سواری و دو و میدانی هم موفق هستند.

عزیزی شرایط اقلیمی استان یزد را با توجه به ارتفاع از سطح دریا مناسب توصیف کرد و گفت: محیط بکر یزد برای تمرین مناسب است و جاده‌های خوبی را برای تمرین دوچرخه سواری دارد ضمن اینکه رانندگان هم در سطح جاده مراقب دوچرخه سواران هستند و مزاحمتی ندارند در حالی که در سایر مکان‌ها که تمرین داشتیم به مشکل بر می‌خوردیم.

اردوی تیم ملی ورزش‌های سه‌گانه که قرار است در اردیبهشت ‌ماه در مسابقات آسیایی فیلیپین شرکت کند، از چندی پیش در استان یزد اردو زده و تمرینات خود را در رشته‌های دوچرخه‌سواری، شنا و دو و میدانی در این استان پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/90004/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول